البارت 2

كاثرين ممسكة كوب القهوة :تفضل سيدى جاسر ملوح بيده: حطيها في المكتب.

كاثرين: امرك سيدي

دلفت كاثرين حاملة كوب القهوة ووضعته فوق المكتب الخشبي المصنوع من الزان الاحمر ثم دلفت للخارج، بينما جلس جاسر في الخارج على كرسيه المفضل الذي صنع خصيصا له، امسك هاتفه ولمس عدة لمسات ثم وضع ع اذنه.

جاسر بصوت جهوري: انت فين؟

عيسي: انا في الطريق لشركة، انت فين؟

جاسر مداعبا مفاتيحه: انا لسه في القصر هشرب القهوة بتاعتي واجيلك.

عيسي: طيب يا كوتش مستنيك.

جاسر: ماشي، سلام.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعد ان ارتشف جاسر قطرات من القهوة دلف للخارج واستقل سيارته الفاخرة واشار لحراسه ان يبقو في القصر ولا يتبعونه وتوجه لشركة (حيث يعمل بالشحنة والتفريغ)

ـ داخل الشركة ـ

ماان وصل جاسر حتى اعتدل الجميع في وقفتهم امامه وهو يمر امامهم بينما لم يولي اهتماما لاي احد على الرغم من محاولتي ايقاعي به الكثير مز الستات ولكن بلا فائدة، دلف لمكتبه الخاص الفخم الذي اعده الامريكي الفاخر، جلس على كرسي الجلد وفتح حاسوبه الشخصي وبقي في انتضار الرسائل الجديدة الواردة اليه بينما دلف علي عيسى بعد ان طرق عدة طرقات خفيفة

عيسى: صباح الخير.

جاسر بعدم الاهتمام: صباح النور عملت ايه في الشحنة الدوات المدرسية؟

عيسى بالتفكير: قصدك شحنات الادوات المدرسة؟

جاسر بزفاذ صبروا: في ايه ياعيسى متركز معايا. شوية.

عيسى لاويا شفتيه: خلاص يا جاسر متتعصبشي اوي كدة، الشحنة هتوصل بعد اسبوعين.

جاسر: تمام لو في اي طلبية تعاقد الفترة الجاية، ارفضها. عشان مش هكون فاضي.

عيسى: اللي يريحك.

جاسر: تقدر تتفضل..

عيسى بضيك: تمام.

..................................

(امام احد الجامعات المصرية)

اوصلت اسيل شقيقتها الى الجانعة بسيارتها الصغيرة وانطلقت الى المحكمة

سهيلة: هاي ياجماعة.

سلمى: لا لسة، ايه شياكة دي يا لوسي.

سهيلة: دي اققل شي عندي يا بنات

نرهان: يا بنات مين هيبده بالمناوشات.

سهيلة: هههههههه هي لي تجي لحد عندي.

اموت انا ف ضحكتك الحلوة ياسووو........... How are you ؟ سهيلة متلفت للخلف: اهلا يا سامر

سامر: انا اشطة الحمد الله وانتي.

سهيلة : كويسة بس زيح ايدك عليا.

سامر بضيئ: انتي شيفاني جربان ولا حاجة حضرتك.

سهيلة بعدم الاهتمام: اكيد مش قصدي، بس نبهتك اكتر من مرة خلي مساف بينك وبيني.

سامر: طيب ما انا اتعامل معاكي بحدد، ولو حبيتي اوريك من غير حدود وريكي.

سهيلة: طيب وسع كدة ورايا test واعمال كتيرة.

سامر في نفسوا: هتقعي يعني هتقعي دا انا سامر الهواري يا حلوة.

.....................................................

حل المساء عليه دون شعور ه بعد يوم طويل من العمل امام جهاز الحاسوب الشخصي الخاص به ، فنضر بساعته الفضية الانيقة فوجها تعدت الساعة 9مساءا ثم وقف لبعض دقائق اماما الشباك وحمل عاتفه ومفاتحه وتوجه الى الخارج

(في مكتب رؤوف الشناوي للمحاماه و اىستشارات القانونية)

اسيل ناضرة للورق : هدي القضية سهلة اوي .

رؤوف : يا بنتي المهم المتهم ولا يستاهل العقاب او البراءة.

اسيل: التهمة مش ثابة عليه يا استاذ. وهوناك كتير من المتهمين في القضية دي وحنا هنافل القضية.

رؤوف: وان ثبتت تهمة وطلع القاتل عن عمد.

اسيل: هتنازل على الضية وفورا انا بس محتاج اطلع على اخر محضرة.

رؤوف: انا بقى مش موافب على القضية.

اسيل: ممكن اعرف السبب.

رؤوف: لانوا كل متهمين كلامهم كدب مو حنلحق للحل.

اسيل: هفضل عايشة علشان اتعلم منك. رؤوف: ليه مش عيب المهم تاخدي بالك

اسيل ضاحكة: بهدوء عليك يا استاذ 😋

................. ........... ......... .......

مارايكم في البارت او الفصل اكمل ولا اتوقف اخبروني الان 😍🤔

مختارات

تنزيل على الفور

novel.download.tips
تنزيل على الفور

novel.bonus

novel.bonus.content

novel.bonus.receive
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon