ندبة القدر

ندبة القدر

بداية فاشل

يوم جديد في حياتي الممله او علي الاقل ده الي كل بيعتقده انا طالب ثانوي عادي ب مظهر غير عادي شعر اسود مع خصله حمراء مثل ندبه في ظلام اليل و عينان حمراء و بشره بيضاء في الصف الثالث الثانوي عمري 18 ودي كانت البدايه بنسبالي

دخل فارس المدرسه بينما يفكر في يوم جديد دراسي يوم عادي في شهر نوفمبر يوم 16 بنسبه لناس كثير فاهو مجرد يوم عادي في فصل شتاء بس بنسبه ل فارس فا هو يوم ميلاده يوم جديد من تظاهر بسعاده رغم وحدته

"قال فارس بينما يحاول فتح باب الفصل  "الباب ده ليه مش بيفتح افتح يازفت انت هو مش كفايه اني متئخر اصلا ساعتين

بعد كفاح صغير مع مقبض الباب الي دخل الفصل كعادة الكل باصصله ب احتقار نظراتهم كافيه تبين مدي سخريتهم

التفت له الاستاذ و قال"متئخر ساعتين ايه عذرك المره دي هتقلي حاجه غريبه كعادتك زي انك انقذت قطه من غرق و علمتها "السباحه

"رد فارس ب ابتسامته المتفائله ك العاده"انت عرفت ازاي

 ضحك الفصل علي مدي غباء فارس في الاقناع بينما رد الاستاذ "معلش بس مش محتاجين واحد مش لاقي  سبب واحد مقنع ل تئخرعايز تلعب دور المنقذ العبه في مكان ثاني غير حصتي اطلع برا"اغلق الباب في وجه فارس

فارس ظل امام الفصل بينما يتمتم "كان ناقصني ايه ثاني غير اني اتطرد من حصه اعمل ايه دلوقتي انا اكره الكيمياء جدا"يتنهد ب انزعاج

تغيرت ملامح فارس في لحظه اثناء تفكيره و تحول تعبيره المنزعج ل ابتسامه "دي فرصتي اروح اجرب عصير موز بتاع الكافيتريا مين اصلا مهتم ب حصته الغبيه" يتحرك فارس بسرعه اثناء ركضه طبيعته المرحه لا تنزعج و دائما اقل حاجه تقدر تخليه يفرح بسرعه

وصل فارس ل كافيتريا وطلب مشروبه المعتاد عصير الموز تقريبا ده الحاجه الوحيده الي بيحبها في حياته وهو سعيد بعد استلامه كانت الكافيتريا مزدحمه  ب طلاب يتحدثون  بينما يمشي فارس وهو سعيد و يتمتم "علي اقل عصير الموز ده هو رفيقي الوحيد في عيد ميلادي" بعدها توقف مؤقتا وهو يفكر في سبب اختلافه عن جميع

اصطدم فارس ب فتاه اثناء مشيه وهو شارد الذهن وسكب مشروبه علي ملابسها قالت الفتاه "انت اعمي ولا مبتشفش انت يامتخلف انت بهدلت هدومي تعرف كام ثمنهم" قالت تلك الكلمات ب نبرة غاضبه

عندما نظر اليها فارس تفاجئ من مظهرها انها احد الطلاب المشهورين في مدرسته ب انها متفوقه وخاليه من عيوب مع شعرها القرمزي القاتم القصير و عيناها ذات الون الاحمر الامعه قال فارس "هدومككك خدت عصيري العزيز انا بطالب ب استعادتهه مش مهتم ل  هدومك الغبيه انتي الغلطانه اصلا انك مستعجله" يتحدث بنبرة طفل يشكو

نظرت له الفتاه ب نظرة منزعجه وغاضبه وصوتها يوحي ب غضب كبير "طب بقلك ايه هتبطل عبط و تعتذر ولا محتاجه افكرك انا مين" نظرت له وعيناها مليئه بتحدي

قال فارس ب كل غرور "مين يعني ؟"

نظرت له الفتاه بنظره اكثر غضب تكاد تنفجر في وجهه "انا بنت اخ صاحب المدرسه دي واقدر اطردك ب كل سهوله ومحدش هيعترض ولا حد هيفتكر غريب اطوار زيك انت وندبتك الغريبه دي في شعرك"قالت بنبرة سخريه بينما تلمس خصلة شعره الحمراء

تجمع الطلاب حول المعركه الصغيره و بدئو في تشجيع الفتاه وسخرية من فارس

قال فارس "ماشي حاولي تطرديني من مدرستكم العزيزه الغبيه بس مش هعتذر ل بنت مزعجه زيك"ثم غادر

ارتبكت الفتاه للحظات بينما صمت الطلاب ب دهشه لم يتوقعو ان يتصرف بتلك الجراءه ويرد الاهانه مع العلم انه ممكن ينطرد مع الوقت غادر الطلاب و عادو ل شئونهم الخاصه بينما غادرت الفتاه مع شعور غريب ب انزعاج و غضب كانت تلك اول مره لها في حياتها يتم فيها اهانتها ب تلك الطريقه خاصة من شخص يراه الجميع كا غريب اطوار منعزل مثل فارس

مع مرور الوقت وانتهاء اليوم دراسي فارس عائد ل منزله البسيط مع غروب الشمس بينما تلقي اشعتها توهج علي المباني  دخل فارس منزله الذي يوجد في حي بسيط هادئ ثم استلقي في سريره بينما يتمتم "علي الاقل النهارده عيد ميلادي فا لازم اكمل تظاهر ب سعاده واطفي الشموع منغير ما حد يشارك او يغني اغنية عيد ميلاد سعيد"تنجرف افكار فارس ل حياته منذ ولادته وهو يعيش بمفرده لا يعرف من اباه و من امه فقط كل مايميزه تلك الندبه الحمراء في شعره الاسود مثل الضوء في ظلام اليل الحالك استمر في تفكير حتي انجرف للنوم

...يتبع

مختارات
مختارات

2تم تحديث

تنزيل على الفور

novel.download.tips
تنزيل على الفور

novel.bonus

novel.bonus.content

novel.bonus.receive
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon