الفصل الثالث عشر

الفصل الثالث عشر

"أحب❤كـ"

‏"عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يُبدِلَ أَحزانُكُم فَرَحاً قَرِيباً .. أبشر.!

‏"لأول مرة أشعر بأنني أريد العودة لنقطة البداية، حيث أعود غريبًا على كل الذين أراهم مقربين لي، وأن أكفّ عن حب الأشياء من حولي، ب كل هذا الإفراط أن أنجو من كل هذا لكن لا أريد أن أنجو منك ومن ذلك العشق حقا.!

لقد كان في خلال يومين السابقان كان الجميع مشغول فكان سليم مشغول بالشركة حيث لم يذهب كثيرآ إلي الجامعة بسبب الأعمال التي لديه

أما عن نور وزياد لقد كان الإثنان يحضر كل منهم في الخطة التي حكت له ل زياد عنها والاخرين علي ذلك الأمر لأجل الانتهاء منه قريبا.

حيث في نهار ذلك اليوم الجديد علي الجميع وما به من مفاجآت.

لقد كانت نور تجلس في حديقه منزلها وكان يشغل تفكيرها أشياء كثيرة منها اليوم أن يمضي كما تريد

لتفكر ب"سليم" هل هو علي ما يرام علي ما يرام.

فهي في يومين السابقان لما تراه وكأنه أصبح لديها مشاعر تصل إلى حد الجنون بذلك الرجل، وكأنه اصبح لا يوجد غيره بين جميع الرجال هو فقط فقد أصبح يشغل تفكيرها ولكن..!

ليأتي زياد إليها ويقطع حبل أفكارها ويري شرودها ليردد هو بابتسامة قائلا :-

_يا صباح الخير يا نورى؛ صاحية من بدري يعني النهاردة يا حبيبتي.!

نور بابتسامة

_صباح الخير يا زيزو مفيش بس كنت بفكر اليوم هيكون عامل ازاى بس.!

زياد بحماس

_عارفة أنا فرحان جدآ؛ وكمان كنت مستني اليوم ده من زمان أوي.!

نور بحيرة

_بس ثانية كده؛ هو أنت عرفت منين يا زياد أنك بتحب "سيلا" وقتها.. أنت كنت علي طول بتخبي مشاعرك عن

الكل هو سر صح.!

زياد بضحك

_هقولك ماشي يا ست نور؛ شوفي هو كل اللي حصل

أن أنا حسيت لم كنت بحاول أهرب بـ قلبي منها كان بيروح بردو ليها.. وكل لما بحاول أقول إنها مش في بالي بردو أفضل أفكر فيها

كنت وقتها مش عارف أفرح ولا أزعل بس اتاكدت لما لقيت نفسي أني كل أما أشوفها أفرح؛

وأني هخلي بالي منها وهتكون جوه عيني وعمرى ما هعرف ازعله‍ـا أبدا عشان هي هتكون حته من قلبي

كفاية أني عيني مش بتلمع لمعة مخصوص غير ليها هي

وبس؛

وبردو كفاية عليا تبقي هي النص الحلو اللي في حياتي ويهون ويكون الونس لـ قلبي هي حياتي وفرحتي اللي جاية وبس.

نور بسعادة

_مش معقول كل ده يا زياد؛ لدرجة دي كل ده

معقول في قلبك ليها.. ده يا فعل يا حظها بيك يا

زيزو.!

زياد بابتسامة

_و ليه متقوليش يا حظي أنا بيها.!

نور بضحك

_لا كده بقا كل ده عشانها ده أنا هبدأ في الغيرة منها علي فكرة بس ربنا يفرحك أنتي وهي يا حبيبي وتبقا أنت وهي فرحة وسعادة لبعض يارب.!

زياد بسعادة

_يارب يا ست نور هروح أنا بقا عشان أجهز وعشان نخلص تمام.!

نور بابتسامة

_تمام.

لتشرد في ذلك الذي أصبح العقل والقلب لا يفكر بأحد غيره لتردف في نفسها قائلة :-

_يا ترى ممكن يكون يجي يوم إلا حد يحبني كده وأكون أغلي شخص علي قلبه ويجي علي مال قلبه ويعشقني أنا وبس.! يارب.!

لكن عليكِ أن تعلمِ أيتها الملاك الصغيرة أنكِ بالفعل

ملاك علي قلب وعرش ذلك الإمبراطور العاشقٌ...!

"أنا ليَا عشم وياك يا جميل ، إن بوحت بالسر تصونه

مكتوب عليَّ أحب وأميل ، وحبيبي واحشاني عيونه.!

في الشركة الخاصة لـ الإمبراطور في مكتب الخاص ب"سليم الصاوي"

سليم بمكر

_متقلقش هبقا موجود في الوقت ده بالظبط.!

......:-

_بس محدش يعرف لازم تعمل حسابك.!

سليم بابتسامة

_طبعا.. خالص اتفاقنا يلا سلام.!

......:-

_سلام.!

ليدخل مراد بنفس الوقت ويتعجب من تلك الابتسامه الماكرة والتي قليل ما تظهر عليه ليردد في تسأول قائلا :-

_أنا مش مطمئن أنك ساكت كده ومش بتعمل مصيبة من ورايا.!

سليم بمكر

_حصل ايه يا مارد؛ هو قلبك بقا خفيف كده ليه

ده أنت حتي هتفرح بيا قريب.!

مراد بضحك

_شوف أنا فعلا هفرح.. بس فيك مش بيك يا إمبراطور.؟!

سليم بضحك

_ماشي يا إبن الألفيّ بس بكره تقول سليم الصاوي قال ومفيش حاجه توقف معاه.

_وأنا عارف أنك بتحب تضحك وتهزربس وقت الجد في ظهرى يا صاحبي ولازم تنسي إلا حصل زمان و تعيش حياتك يا مراد لو كان مش عشانك يبقي عشان وصية والدك.

_وليك أنت كمان بردو أنك متكونش لوحدك وأنا

معاك واخوك وصاحبك لحد ما تعدى كل الأزمات.!

_تمام يا صاحبي.!

مراد بهدوء

_طب سيبك مني دلوقتى.. خليني فيك عايز أفرح بيك

يا إمبراطور قريب.

سليم بضحك

_شوف هو من ناحية هتفرح فـ هتفرح أكيد يعني.!

زياد بضحك

_هفرح وأكيد مع بعض يا "سليم" شوف والله أنا مش خايف من حد غير منك أنت وأنا همشي أشوف الشغل

إلا ورايا.. وأنت خلص إلا معاك عشان تجهز بعد كده.!

سليم بتأكيد

_تمام.!

ليتركه مراد ويظل هو يفكر بـملاكه وصغيرته فهو أصبح يشتاق إليها في كل وقت يمضي عليه، كل ثانية وكل دقيقة يريدها أن تكون بين أحضانه لقد أصبح في حالة من الهوس والجنون بعشقها تلك الملاك الصغيرة التي أصبحت هي كل ما يريد بتلك الحياة فقط.!

"لأجل قلبك سوف تنسجم من يشبهك في الروح، وليس الصفات.!

حيث في وقت أخر كان في منزل الخاص لعائلة "سيلا" فكانت وهي تدخل منزلها وتتحدث في الهاتف مع نور وكان.. لينقطع النور..!

"اللهُم أصلح ما أفسده خلقِك بقلوبنِا؛ فأنت الأحن

وألطف بنا يا الله.

♕♕

"‏يا من تقرأ الأن.؟! أنا أتمني أن يقع قلبك في حب شخصٍ يهتم بكل تفاصيلك الصَّغيرة، والتَّافهة، والغريبة دون ملل.!

"أعلم أن لا تلجأ إلا لغير الله فكل الملاجئ دونه لن تنفعك .. فمعه تجد مرادك ويتخفف حزنك وينجبر كسرك.!

تنزيل على الفور

novel.download.tips
تنزيل على الفور

novel.bonus

novel.bonus.content

novel.bonus.receive
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon