الفصل السادس عشر

#قصةمضحكة

♥♥♥♥♥

كان في شاب اسمو خالد وعندو رفيقو اسمو ناصر ..

وكانوا لا يخافون الله فيما يفعلون ..

وفي مرة من المرات قال ناصر لخالد أنا تعرفت على زوجة إمام المسجد♥ ..

وهي عاوزاني بروح لعندها ع البيت ..

وانا خايف يطب علينا الإمام فجأة !!

فشنو رأيك أنو بعد الصلاة تقعد تحكي مع الإمام ..

وتلهي شوي..وبس لمن يرجع على بيتو. انت حاكيني ؟

خالد قال ابشر ..

وفعلاً بعد الصلاة راح خالد وسلم ع الإمام ..

وقعد يحاول يحكي معاهو ويلهيه ..

لوقت ما يخلص حكي بيتصل بناصر ويقول انو الشيخ حيرجع على بيتو ..

وطبعاً متل العادة ناصر بيرجع لعند خالد ..

وبيحكي ليهو شنو الحصل بالتفصيل.. ☹☹

وظل الحال علي ذلك لفترة طويلة ..

وصار في صداقة بين خالد وبين إمام المسجد♥ ..

من كتر ما قعد معو لدرجة انو ضميرو بقي يأنبو ..

وفي يوم خالد أخد قرار وقال لازم اقول للشيخ المسكين !!

حرام لازم يعرف مرتو تخونووتمهزل بيهو☹..

وراح لعند الإمام وقال ليهو : ياشيخ بصراحة أنا ما كنت عم اقعد معك لله في لله ..

أنا كنت عم اجي لحدي عندك عشان ا غطي على رفيقي ..

لأنو مرتك عم تخونك معاهو☻☻ ..

بتعرفوا شنو كان رد الشيخ قال : بس أنا مامـمتزوج ☺!!!!

هناكانت الصدمة!!!

عرفتوا ناصر لعند مين كان يروح؟؟؟؟

:

:

:

كان يروح لعند مرتو لخالد

قصص مضحكة

صعد جحا يوماً على المنبر، وقال: أيها الناس هل تعلمون ما أقول لكم؟

فقالوا: لا.قال: حيث أنكم لا تعلمون ما أقول، فلا فائدة للوعظ في الجهال، ونزل من فوق المنبر، ثم صعد يوم آخر، وقال: أيها الناس هل تعلمون ما أقول لكم؟قالوا: نعم.قال: حيث أنكم تعلمون، فلا فائدة من إعادته ثانياً، ونزل من فوق المنبر، فاتفقوا على أن جماعة منهم يقول نعم.،والآخر لا، ثم صعد جحا يوماً آخر، وقال: أيها الناس هل تعلمون ما أقول لكم؟فقال بعضهم: نعم، والبعض الآخر: لا.فقال لهم: على الذين يعلمون أن يعلموا الذين لا يعلمون.

المدير: أترى ذلك الحمار هناك؟

الموظف: نعم، ما به؟المدير: اذهب إليه واجعله يضحك، أعطيك الزيادة في راتبك.ذهب الموظف وأضحك الحمارالمدير: الآن اذهب إليه واجعله يبكي.ذهب الموظف للحمار وأبكاه.المدير : آخر طلب، دعه يهرب.نفـّذ الموظف، وهـرب الحمار.المدير: سأمنحك إجازة وفوقها زيادة راتب بعد أن تخبرني كيف فعلت ذلك؟الموظف: أول مرة قلت للحمار أنني أعمل موظف، فضحك عليّ، المره الثانية قلت له أنا راتبي في الشهر 100 دولار، فبكى عليّ، والمرة الثالثة قلت له: ما رأيك لو تتوظـّف بدلاً مني ؟! فهرب

(قصه رعب خياليه مرعبه جدا)

انا اسمي محمد ابدرس في كليه القصه دي حصلت معايا

و انا في بيتي كنت قاعد لوحدي علشان

بابا و ماما راحو يزوروا عمي في بلد

جنبنا وانا.ك العاده مش بحب السفر علشان بتعب

و جت الساعه 12م و انا كنت قاعد مع صحابي

بنحكي علي المشروع اللي هنقدمه بكرا عدا ساعه و فجاه

جرس الباب رن انا بصراحه خفت اقوم علشان

الساعه كانت 1 قلت مع نفسي مين هيجيلي دلوقتي

و بدات الحجات الوحشه كلها تيجي في بالي و سمعت حد

بيقول انا عارف اللي انت هنا يا محمد افتح و بدا يزعق جامد و يكسر في الباب و مره وحده الباب اتفتح و انا

بصراحه وقتها كنت هقع من طولي علشان بابا كان حاطط

جهاز انظار علشان احنا كنا عايشين في منطقه شبه مقطوع

جريت باقصى سرعتي و دخلت اوضتي و قفلت علي نفسي

الباب بس اتطمنط علشان بابا كان حاطط كاميرات و سبق

وقلتلكم احنا في منطقه شبه مقطوع بس برضو كنت خايف

نهايتي تكون علي ايد واحد مجهول بس رنيت علي البوليس

و كانت شرطيه اللي ردت عليا بس هي حاولت تطمني و قالت اقل من عشر دقاءق البوليس هيكون عندك انا اتطمنط

شويه و فعلا مر 5 دقاءق و البوليس وصل و اتجهلي واحد

شرطي و طلعني و رنينا علي بابا و بسرعه بابا وصل و راجعنا الكاميرات و اتصدمت من اللي شفته و وقتها ما

قدرتش اسند طولي و اغمي عليا و قمت لقيت نفسي

في المستشفي و اللي شفته هو اللي انا كنت قاعد لوحدي

و محدش ولا خبط ولا جه يعني انا كنت مع جن في البيت

و انا من وقتها بعاني بسبب صدمه نفسيه علشان اللي حصل

تنزيل على الفور

novel.download.tips
تنزيل على الفور

novel.bonus

novel.bonus.content

novel.bonus.receive
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon