روايه الطفولة

روايه الطفولة

الفصل الاول

كانت فتاة صفيرة تدعي اسيل انها فتاه جميله جدا عيونها كعيون السماء الزرقاء شعرها كلون الشمس الصافي حرير بما فيه الكفاية بشرتها كبياض الثلج إنها فتاه في السادسة عشر من عمرها تدرس، في المدرسة الثانوية تحب الدراسة وتعشقها ومتفوقه جدا كل اصحابها يحبوها.

استيقظت اسيل من نومها علي صوت صراخ عائلتها كالعادة فهذه لست المرة الاول لقد تعودت علي هذا الامر قامت اسيل من فراشها ودخلت الحمام وتوضات وذهبت لتؤدي فرضها في الصلاه انتهت من الصلاة واخذت ترتدي ملابسها المدرسة لكي تذهب للمدرسه انتهت من تحضير نفسها فالتقت ب احمد.

احمد هو فتي يبلغ من العمر الخامسه والعشرون عاما وهوا اخوه الاسيل الاكبر انتهي من دراسه منذ اعوام متخرج من كليه هندسه ولكنه لا يحبها فقد كان يريد دخول كليه حقوق فهو يعشقها ولكن والداه لم يكن يحبون هذا المجال فكان في هدفهم هندسه او طب لذلك دخل هذه الكليه فاحمد محب لوالديه وهو المفضل عندهم بالرغم انه الاكبر يمكن عشان لسه في بالهم خلفه البنات عار لذلك لا يريد ان يعصي امرهما فهو المحبب انتو طبعا عرفين صح 😂.

احمد: راحه المدرسه

اسيل: ايوه

احمد: طيب تعالي اوصلك عشان متمشيش لوحدك

اسيل: لا انا همشي مع صحبتي داليا. داليا صديقه اسيل منذ الصغر صديقتها المفضله انها فتاه تتطابق مع سن اسيل ويدرسان معا في نفس الفصل. داليا فتاه عيونها بلون البندقني الرقيق وشعرها اسود وقصير وانها فتاه طيبه ومحبوبه بين الجميع ولكن الا تعرفوه ان احمد يعشقها ولكنه يخجل بالتكلم معها 🤣🤣.

احمد: وفيها ايه تيجي معانا اوصلكوا وانا رايح الشغل صح احمد بيشتغل في شركه HTRM انها شركه مشهورة فهو يشتغل موظف هناك.

اسيل: ماشي بس مش كنت عايزه اتعبت يا بشمهندس.

احمد: انتي عبيطه تتعبي مين انا اخوي يعني المسئول عنك وبعدين لازم راجل يمشي معاكوا افرض حد اتعرضلكوا مين هيقف يزعل امه مش انا

اسيل بهزار: من امتي الحنيه دي دا انتا معملتهاش

احمد بعصبيه: من دلوقتي يا روح ماما فاهمه.

اسيل: حاضر يا معلم.

......................

رن هاتف اسيل فوجدت صديقتها داليا ردت علي الهاتف ونزلت اليها ونزل احمد معها.

داليا: انتي يا جموسه كل دا تاخير قالتها بزفرة عصبيه فوجدت احمد يلاحق اسيل المعت عين داليا فيهي تشعر بنجذاب له رغم فرق السن بينهما.

احمد: احنا اسفين انتي عارفه السلحفه اسيل وقهقه قهقه خفيفه.

اسيل برخامه شويه: انا دا انتا بتقعد ساعه تلبس الكوتش ونطقتها بغير قصد.

احمر وجه احمد لان اخته تقول لداليا عما يفعله فهو لا يحب ان يعلم عنه احد واد اصيل بصحيح 😂😂فنظر اليها نظره العذاب انتوا طبعا عرفنها ال عندوا اخوات صبيان كبيره بكتب في الكومنت بيعملو ابه.

داليا: طيب يالا

اسيل: لا احمد هيوصلنا مش كدا يا حموتي

احمد وهو يبدوا عليه مظاهر التجمد فانه سوف يتحدث مع حبيبته لاول مره اي يا جماعه ده.

احمد: ايوه طبعا مينفعش اسبيكوا تمشوا لوحدكوا وانتوا مش معاكوا راجل.

ذهب احمد واسيل وداليا بسيارة احمد لكي تذهب الفتيات للمدرسه واحمد لعمله توقفت السباره امام مدرسه اسيل ونزلا من السياره وودع احمد اسيل وركب سيارته وذهب لعمله.

جماعه الناس دي مخظوظه عربيه واخ يوصل البت ديه حظها عسل خلاص بقا عشان منحسدهاش هنشوف الابطال بتوعنا هيعملوا ايه لما الدنيا تبدا تضحك لكل واحد

......................

...----------------...

اسيل في نفسها الله يرحمك يا اسيل عشتي ومتي مظلومة عندك حق ولاهي 😂🤣

مختارات
مختارات

1تم تحديث

تنزيل على الفور

novel.download.tips
تنزيل على الفور

novel.bonus

novel.bonus.content

novel.bonus.receive
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon