tota 🍃Part 1
بابا يا بابا قوم عشان خاطري متسبنيش لوحدي انا من غيرك همووت بابااااا قلتها بصوت هز المستشفى كلها مامتها اخدتها وا ضمتها لحضنها فضلت تعيط بنهيار تاام
تم الدفن وا العزا وا كل ده ريم مش حسا با اي حاجه
ريم... ليه ليه تسبني دنت كنت ليا الصاحب وا الحبيب كنت سندي في الدنيا ليه تسبني وا تروح كنت اختني معاك
ريم كانت متعلقها ب بابها جدا لدرجه متتوصفش هيا بنتهم الوحيده وا حبيبت بابها جدا..
وبعد مرور سنتين من كل ده ريم عند قبر ولدها بعد ما قرات الفاتحه ليه
ريم.... بابا حبيبي وحشتني اوي انا النهارده اتأخرت عليك 10دقايق بس بس كنت بتعارك مع واحد مغرور اوي يلا ما علينا بقا النهارده انا ريحه الكليه عشان نتفق على حفلت التخرج ياااه يا بابا كان نفسي تبقا معيا اليوم ده اويي محتجالك اوي اليوم ده بجد بس انت اكيد شيفني وا حاسس بيا مسحت دموعها وا قامت يلا بقا يحبيبي انا لزم اروح الا الست الي انت متجوزها دي لو اتاخرت على البيت دقيقه هتديني ب ابو ورده
على الجنب التاني من المقابر كان بيضحك على طريقت كلامها الي اعتدها كل يوم وا بيسمع تفصيل يومها وا الي حصل معاها في يومها
وهنا نعرف الابطال سيف ريان الشرقاوي السن 26سنه رجل اعمال مشهور عصبي جدا وا عنيد مع الكل مربنا عطاها كاريزما ومحبة الناس عاده ابوه الي فضل عايش من الحدثه الى حصلت معاهم وا هنعرف ده بعدين
ريم السن 23سنه عنديه و مستفزه لمضه جداا مع اي حد بتحب الضحك واالهزار اسلوبها ميدولش ابدا انها من عيله رقيه نرجع لمرجوعنا
نروح عند سيف... نفس موال البطله كل يوم يزور الست الولده بس الفرق بينو وا بين ريم انو هوا بيقرلها الفتحه وا يستنا ريم عشان تزور ولدها وا تفضل تحكيلو يومها كلو بلتفصيل الممل وا بصوتها الي يسمع الدنيا كلها كان على الحاله دي لمده سنه وا نص سيف اتعلق ب ريم جدا لدرجه انو بيعد الثواني عشان يشفها بس كل ده كان في السر......
ريم روحت بعد يومها الروتيني العادي تصحا الصبح تروح الكله وا بعد ما تخلص تروح عند ولدها المقابر تحكيلو عن يومها وا تروح بس ثواني مش بتروح الكليه عشان المحاضرات ولا السكاشن لا طبعاً دي بتروح تلم صحبها وا يقعدو في الكفتريا يكلو وا يعملو مشاكل وا يروحو ما علينا
الام.. ريم انتي جيتي
ريم... لا لسه مجتش ده من كتر حبك فيا بتتخيلي يست الكل
الام... يبت الجز... مه امتا نخلص من ام لسانك الطويل ولا ولا يجي الي امو دعيه عليه يخدك
ريم.. ربنا هوا الي بيخد يغاليه
الام مردتش حدفتها بلشبشب علطول
ريم وا هيا بتجري على السلم مجتش عليا نينينييني
ريم دخلت على الاوضه بتعتها وا رنت على صحبتها المفضله ليها من ايام الطفوله
ريم... الوو سمووعلكو
ندى.. يخربيتك يشيخه عيزه ايه
ريم.. اله في ايه ابت هوا نا عشان ارن عليكي لزم يبقا في حاجه يعني وبعدين اعوز من وشك ايه الي شبه قفاكي ده
ندى.. اقفلي يا ريم الكلب انتي اصلا فضيا ونا ابقا كلبه لو رديت عليكي تاني
ريم.. طيب بصي بقا انا الوليه امي الي مش عارفه امي ولا مرات ابويا دي جيبالي عريس وا قلتلي اول امبارح على اساس اشتري فستان وا احضر نفسي وا كده ونا نسيت خالص الموضوع ده وا هما دلوقتي جين على الساعه 7بليل وا دلوقتي الساعه 3اعمل ايه
ندى.... اعملي زي الي قبلو يعني هتعملي ايه
ريم.. لا لا الي قبلو يقلب امو بيتعالج نفسيا من اخر مره
ندى... خلاص خفيفي شويه المرادي
ريم... خلاص اشطا استعنا على الشيء بالله
عدا الوقت وا ريم مسكه الفون بتعها وا بتقلب على الفيسبوك بملل وا جنبها كيس الشبسي بتعها وا ربطه شعرها عشوائي وا لبسه بچامت نوم وا خبطت علها الخدامه
الخدمه.. حضرتك الهانم الكبيره عيزه حضرتك وا الضيوف تحت
ريم قامت وقفت على السرير بسرعه ينهر اسود وملون ينهر اسود وملون انا نسيت خالص احيه اعمل ايه دلوقتي اعمل ايه جريت بسرعه اخدت فستان عشوائي من الدولاب وا سرحت شعرها وا حطت ميك اب خفيف وا سألت الخدامه كده حلو يا اسماء
الخدامه... تحفه يا هانم
ريم وا هيا نزله على السلم وا مسكه الفستان الازرق بادها وا شعرها الي نزل لحد ضهرها وا لون بشرتها البيضه مع لون عيونها العسلي وا ملامحها الهديا الجميله جدا
الام... اتأخرتي ليه يحببتي
ريم وا هيا منزله عيونها في الارض بتدعي الخجل اسفه يا ماما بس كنت محرجه جدا اني انزل
مامت العريس... شوف يا سليم اختيارات مامتك حلوه ازاي العروسه تجنن
سليم بأعجاب واضح.. فعلا يا ماما بجد حلوه اوي
الام لي ريم وا هيا بتوشوشها والله العظيم يريم الكلب لو عملتي حاجه المرادي هجيبك من شعرك ريم.. عيب عليك يدودو هوا انا اقدر وبعدين بصي العريس شكلو مز ازاي يخرابي على جمال امو الام... اتلمي يا حيوانه
الام لي مامت العريس... تعالي يحببتي نسيب العرسان شويه يتكلمو
بعد ما سابو ريم مع العريس لوحدهم
سليم.... ازيك يا انسه ريم عمله ايه
ريم... بتتصنع الكسوف الحمدلله بخير احكيلي عن نفسك شويه يا استاذ سليم
سليم... زي منتي عرفه اسمي سليم عندي 25سنه دارس في فرنسا وااا
لسه هيكمل راحت ريم مزعقه اييييه بقا متسبوني اتكلم مع العريس شويه مش وقتو طلابت اتعرف عليه وا هسألو كل الي انتو عايزين تعرفو
سليم بفزع في ايه
ريم... مفيش حاجه كمل كنت بتقول دارس في فرنسا وا ايه بقا
سليم... درست في فرنسا ادارة اعمال وا عندي شركات
ريم... استنا بقا كده عشان نا زهقت
سليم.. حضرتك بتكلميني انا با الاسلوب ده
ريم.... لا طبعاً انا بكلم صحابي هوا انت مش شيفهم ولا ايه
سليم... اشوف ايه معلش
ريم.... صحابي دول اعدين معانا انت مشيفهم بجد دول كانو عايزين يرحبو بيك كمان بس انا قولتلهم شويه بس عشان لسه بنتعرف
سليم... هما مين الي معانه معلش وا يرحبو ب مين
ريم... منت مش هتشفهم انا بس الي بشفهم هما دلوقتي متعصبيني عشان غيرانين عليا بس انا منعاهم اصل نا اعجبتك بيك وا شكلي هحبك راحت مبرئه مره وحده وا خشنت صوتها وا قالت لو مبعتش عن ريم انا هكرهك في نفسك انت فاهم وا مره وحده راحت ريم مصوتها سليم اول ما سمع كده خاف وا بقا يقرا قران في سرو وا اول ما ريم صوتت طلع يجري وا يقول مش عيزهااا والله سيبهلكو ابعدو عنييي وا طلع يجري وا ممتو طلعت تجري وراه وا لحقتو وا شغل العربيه بتعوو وا مشيو ريم اول ما سمعت كده طلعت جري على الاوضه بتعتها وا اخدت البصله الي حطها تحت مخدتها وا قربتها من عندها لحد ما نزلت دموع
الام.... هوا انا مش قولتلك لو عملتي حاجه تاااني يا ريم الكلب هطين عشتك انتي كل مره على كده
ريم... وا هيا عمله نفسها بتعيط لييه مشا نا كنت عيزها الشاب كان حلو حرام بقا انا عيزه اتخطب زي باقي البنات كان عجبني اوي يا ماما كنت عيزااااه 😭😭
الام ... خلاص يحببتي والله هجوزك سيد سيدو اهدي انتي بس يقلب ماما وا متعيطيش ده في الاول وا الاخر نصيب
ريم... عندك حق يماما
الام.... يلا يا حببتي تصبحي على خير
ريم.. ونتي من اهلو يا ماما هيحححح دخلت عليها الحمدلله وا محدفتنيش بلشبشب يلا بقا ننام ورايه نيله بكره وا نامت ريم وا راحت في النوم
عند سيف رجع من المقابر على الشركه دخل بكل هيبه وا غرور كل عاده وا وسمتو الي يخطف الانظار ملامح رجوليه شعر نام وا طول وا جسم رياضي يخطف نظر اي بنت بس هوا كا العاده مش مهتم بحب
زين صاحب سيف المقرب... هاااا يعم روميو رحت المقابر وا شفتها مش عارف ايه الحب ده طول عمرك البنات هتموت عليك ونت رايح تحب في المقابر
سيف.... خف شويه هااا مش ناقص ذرفت دمك دي عملت ايه في عقود الصفقه تمام وا باقي توقيع استاذ محمود خليل الانصاري بس هوا دلوقتي مسافر وا محتاجين حد من عندهم يمضي عشان الصفقه تتم
سيف.... اممم حسام الانصاري اظن عندو بنت خليها تيجي تمضي طلامه ابن عمها مش موجود
زين.... عندو بنت اسمها ريم بس دي متعرفش حاجه في اي حاجه في الشغل هنا دي كليه فنون جميله
سيف... يعم هتها تمضي بس وا ابعت ورق الصفقه لى محمود على الواتساب يراجع العقود هوا
زين... خلاص تمام روح هتها بقا
سيف.. اجيب مين
زين... هات ريم يبني
سيف.. ونا مالي متروح هتها انت انت انا بكره بليل مسافر عشان اخلص الورق الي في الشركه التانيه
سيف.. انا مشغول بكره وبعدين انا اروحلها لحد عندها وا اجبها ليه يعنى هبعت السواق يخدها بكره
زين... خلاص تمام انا هنزل اروح الڤيلا هلبس وا اجهز نفسي عشان مسافر بليل
سيف.. ربنا معاك
نروح عند ريم صحيت الساعه 8الصبح جهزت نفسها وا فطرت مع ولدتها وا ركبت عربيتها وا راحت لي الكليه
ريم.... بنت يا ندى انتي يوليه انتي يزفته ياااابتتتت
ندى.. يخربيتك بتنادى عليا كده في نص الجمعه بزمتك دي وحده بنت اكبر رجل اعمال المفروض يا ماما تكون طرقتك اتيكيت الاسلوب ده مش هينفع لما تمسكي الشركه وبعدين خلاص انتي المفروض بعد 3ايام هنتخرج خلاص وا هتمسكي الشريكات كلها دي لوحدك وا هتبقي صحبت اكبر شركات في الوطن العربي ده غير انك مش هتبقي لوحدك متنسيش الشراكه بينك وا بين سيف الشرقاوي اكبر رجل اعمال برضو يعني انسي كل الكلام البيقه الي انتي بتقوليه ده الوصيه خلاص هتتحقق اول ما تتخرجي
ريم.... يا شيخه بقا اسكوتي سديتي نفسي انتي قلبتي الوليه امي ليه كده وبعدين لسه ده فاضل تلات ايام يعني مش دلوقتي خالص يلا بقا عشان نا عيزه اكل فول وا فلافل من عند عم عبدو الي على اول الشارع ده
ندى... نعم يا غاليه فول وا ايه بت متجننيش انا معدتي بتتعب من الاكل ده
ريم... خلاص يختي روحي انتي كلي الكرواسون بتاعك وا الاقهوا الي معرفش جيا منين ونا اروح ادشلي بصلتين كده وا افضل اكل وا بعدها احبس با عصير اقصب
ندى.... يارب ارحمني يا تخدها يا تخدني بقا
tota🍃ندى... يارب ارحمني يا تخدها يا تخدني
ريم.... امشي ابت يبتاعت الاتيكيت
ريم راحت عشان تنفز الي تعملو وا تاكل عند عم عبدو وا هيا وا مشيا وا خرجه من الجمعه وا هيا مشيه فرملت عليها عربيه في منتها الشياكه اخر موديل
ريم.... ايه يعم متحاسب انت حمار مش تفتح بدل منت ماشي تدوس في خلق الله كده
سيف نزل من العربيه... انا حمار
ريم.. اها حمار وا اخفي من وشي بقا بدل ما اصوت وا الم عليك خلق الله
سيف... انا لولا منتي بنت كان زماني دلوقتي عرفتك قمتك ابعدي عن طريقي عشان متاخر وا سبها وا مشي
ريم... في سرها ايه البلاوي الي بتتحدف علينا عكر مزاجي الله يسد نفسو ابو طويله ده يخربيت جمال امك وا مشيت عشان تاكل
سيف دخل الكليه عشان يجيب ريم عشان النهارده اخر يوم عشان يسلمو العقد وا هيا مجدتش راح عشان يسأل عليها عميد الكليه
سيف... مساء الخير
عميد الكليه... مساء النور مين حضرتك
سيف.. انا سيف ريان الشرقاوي
العميد... حضرتك سيف الشرقاوي اكبر رجل اعمال في الوطن العربي
سيف.. ايوا كنت عايز اسأل عن ريم حسام الانصاري
العميد ندا على المساعد وا جابو ملف ريم وا العميد سأل سيف انت عايز ريم ليه
سيف.... دي شركتي في جميع الشريكات الي عندنا
العميد بدهشا... بقت ريم شريكه معاك في الشركات دي والله ميبنش عليها ابدا
سيف... ليه يعني
العميد... اول ما تشفها هتعرف ليه
وا نروح عند ريم وقفه على عربيت الفول وا عماله تاكل وا ندى رنت عليها
ندى... عملتي ايه تاني يا نصيبت الجمعه
ريم... عملت ايه يخربيتك
ندى... عميد الكليه عيزك وا قالب علكي الجمعه
ريم... يا حلاوه وربنا معملتش حاجه
ندى.... طيب تعالي بسرعه بقا وا شوفي عملتي ايه
ريم.. طيب ماشي باي
ريم خلصت وا راحت دخلت الجمعه لقت ندى في وشها
ندى... اطلعي يلا بسرعه العميد عيزه وا معاها واحد يلهوي على الحلاه بتعتو
ريم... واحد مين ده
ندى.. انتي لسه هتفكري اطلعي
ريم مشيت وا راحت للعميد دخلت
ريم.. مساء العسل ياعسل
العميد.. ادخلي يلمضه
سيف وا هوا مش شايف ريم ولا مركز معاها وا كان واقف على الشباك بيكلم السكرتيره بتعتو
ريم بصوت واطي لي العميد اومل مين ابو طويله ده وا واقف متقنعر كده ليه
العميد... هتعرفي دلوقتي ليه
ريم... صح انت بعتلي وا قالب الجمعه ليه على صوت سيف بيقول اخيرا شرفتي
ريم بصت لسيف هوا انت يعني انت غلطان وا جي تشتكي يعني تشتمني وا تقولي يا حماره وا عايز تخبطي بلعربيه وا جي تشتكي لي العميد يعني مش تعتبرني زي اختك ولا بنتك حتا لا ليه جي عشان تقول لي العميد عشان يرفدني مش حرام تيجي على وحده نسوان زي اخص بجد
سيف.... خلااااااااص اسكوتييي بقا رضيو وا اتفتح في ايه وبعدين انتي الي شتماني
ريم... اهو هنبتدي كدب بقا
العميد.. اسكوتو انتو الاتنين وا اقعدو مفيش احترام خالص ليا يعني دنا قد ولدكو
ريم.. منت مش شايف بيعمل ايه
العميد.. اقعدى يريم وا اسكوتي بدل ما هعقبك
ريم... لا خلاص على ايه الطيب احسن
العميد... اقعد يسيف يبني
سيف قعد قدام الكرسي بتاع ريم وا بنهم طربيزه وا قدمهم على المكتب العميد
العميد... قول يسيف يبني عايز ريم في ايه
سيف... هوا انتي ريم حسام الانصاري
ريم... اها انا خير يارب
سيف... تمام عيزك تمضي على الورق ده
ريم... ونا اعرفك عشان تمضيني على وارق يبني انت كنت قريبي كنت خطيبي كنت حبيبي بنا سبع عيال
سيف... ونتي عشان تمضي على ورق لزم يكون بنا سبع عيال لو سمحتي امشي من غير كلام الورق لزم يتسلم بعد ساعه من دلوقتي ونا ورايا شغل مستعجل
ريم.. ونا قولت مش همضي غير ما اعرف ايه ايه ده
سيف... يارب ارحمني ده ورق الصفقه بتاعت الشركه وا عشان احنا شركاء لزم امضا منك او من حسام بس حسام ابن عمك سافر عشان الشغل ونتي الوحديه الي فضله كده فهمتي
ريم وا هيا بتسند ضهرها على الكرسي... اهاااا متقول كده من بدري يعم انت لزم يعنى تتكلم كتير وا تضيع في وقتي
سيف...هضمتي ولا لا
ريم... مش الورق ده تبع الشركه
سيف.. اها
ريم.. يبقا لزم الورق يتمضا في الشركه دي الاصول
سيف... الوقت مش هيسمح خالص امضي ونا هوديكي الشركه
ريم... انا مش همضي غير في الشركه وا على مكتبي
سيف... بزعيق انتي ملكييش مكتب هناك لسه بيتجهز عشان انتي هتستلمي الشغل بعد تلات ايام وا لسه بيتجهز اخلصي بقا وا امضي انا اتسهلت معاكي كتير اوي وا مش عايز اتعصب عليكي
ريم وا بتوجه كلمها لي العميد.. شفت شفت بيزعقلي ازاي هوا انا عشان خلبانه يعني يعمل معيا كده 🥺
العميد لي سيف... خلاص يا سيف يبني خدها الشركه تمضي العقد هناك
سيف... وا هوا بيمسح على وشو بنفاز صبر وا غضب تعااالي
ريم... اوكي
tota🍃Part 2 سيف.. وا هوا بيمسح على وشو بنفاز صبر وا غصب تعاالي
ريم... اوكي
نزلو وا جين عشان يركبو العربيه
ريم... لا يحلو اركب عربيتك ونا هركب عربيتي ونت عيزني اركب معاك في عربيه وحده ولا ايه
سيف... محنا ريحين نفس الشركه مع بعض اركبي ونا هخلي السواق يوصل العربيه لحد بيتك
ريم.. اها وا لما اخلص هروح ازاي بقا
سيف.. هبقا اوصلك اركبي بقاا
ريم... اهاا ومالو مهي ناقصه بقاا وا لسه هتكمل سيف بزعيق في ريم متركبيي بقاا وخلصي باقي سااعه على الورق يتسلم ريم با خوف من سيف
ريم.. ماشي يعم هركب مال خلقك كده ديق ليه خليه استرتش متبقاش قفوش سيف بص لي ريم بغضب راحت ريم جريت ركبت العربيه وا سيف ركب ورها ريم وا هيا بتتكلم في سرها ايه الجو الخنقه ده وا طلعت الايربودز من شنطتها وا حطت السماعه وا شغلت في منزل انسه سنجاب دقا دقا الباب وا اندمجت معاها وا صوتها بقا عالي
سيف... في سرو يارب صبرني دي ازاي شريكه معايا وا بعد تلات ايام مكتبها جنب مكتبي
ريم... مخصمااااك وبعد عني نا مش طيقك سبني مش عيزه ابقا معاك متورنيش وش امك تاني
سيف.. وهيا بتقول وش امك برضو
ريم... يعم وشو ولا وش امو المهم ميزهرش رجاله نكد تشل وا تعكنن الواحد كده كنبله نكد مشيا ع الارض
سيف.. بصلها وا لف وشو النحيه التانيه وا كمل سواقه
ريم... لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم هوا الانفصام مفيش غيرو هبقا اقولك على دكتور نفساني انما ايه فل
سيف ابتسم ع كلامها من غير ما تاخد بلها وا وصلو للشركه
سيف.. انزلي وصلنا وا ياريت لما ندخل متعرفيش حد انك المديرة
ريم... ليه يخويا مشبهش ولا مشبهش وبعدين نا زي زيك هنا وا كلها تلات ايام وا هكون هنا خلاص
سيف... لا بس انتي لسه مش متأهله ولا حتا ده منظر مديره على اكبر شركة في الوطن العربي مفيش مديره تقابل موظفنها با سولوبتا جينس عليها ميكي ماوس ولا حتا اسلوبك ينفع تتعملي بيه مع الموظفين
ريم.. بقولك ايه متغلطش في اسلوبي مالو يعني اسلوبي وا بعدين متتريقش ع الميكي ماوس بتاعي اقصد البس بتاعي
سيف... امشي قدامي
وا دخلو مع بعض الشركه ريم شافت الشركه كبيره اوي من جوا وا مليانه موظفين كتيره اويي
ريم... يخربيتك كل دي شركه وا كل دول ناس ونا اقول الناس بيقلو ليه في الشاره اتاري لممهم عندك كل ده في سر ريم وا وصلو لي مكتب سيف
سيف.. ادخولي ده المكتب
ريم... هما بيبصولي كده ليه
سيف... ملكيش دعوه اخلصي بقا عشان انا وربنا على اخري
ريم... يعم دخله اهوو
دخلو المكتب وا حط الاوراق قدمها وا قلها يلا امضي
ريم... هيا ايه قلت الزوق دي
سيف.. قلت زوق ايه
ريم... هوا انا مش اول مره اجي مكتبك مش المفروض تقدملي حاجه اشربها ولا انت باين عليك بخيل هوا هوا شكلك بخيل علفكره البخل ده حاجه مش حلوه وا بلزات انت رجال اعمل وا ع قلبك فلوس قد كده
سيف با اعلى صوت عندو انا صبري لي حدود ونتي هديتي الحدود دي كل ده عشان تمضي على ورقه عندك ما مضيتي حاجه اطلعي برااااه
ريم... احم احم خلاص اعم هات الوره احلا امضا اهي
وااا اخير ريم مضت على الورقه بعد ما قدت على البرود الي في شخصيت سيف وا بقا عباره عن جمر من النار
سيف... اخد منها الورقه وا قعد على المكتب وا قال لي ريم اطلعي بره مش عايز اشوف وشك
ريم... يعم احسن وفرت سيف بصلها بغضب وا هيا طلعت تجري من قدامو لقت الموظفين كلهم وقفين عند الباب وا اول ما طلعت بعدو ريم بمرح كل واحد يروح يكمل شغلو وا وحده من الموظفين قلتلها حضرتك مين
ريم... انا ريم حسام الانصاري بنت حسام الانصاري وا المديره الي بيتحضرلها المكتب الي جنب عم هولاكو ده اقصد سيف بعض من الموظفين راحو على اشغلهم وا البعض التاني ازاي دي منظر موظفه دي ولا كانها طفله في اعدادي با السلوبتها الي لبساها دي وا طريقت كلامها وا بعض تاني اعجبو ما شخصيت ريم جدا الانها مرحه مش زي سيف الي مطلعين عليه رعد زياد وا كان ده مدير الحسابات نورتي شركتك يا استازه ريم وا فريده نورتي الشركه يفندم
ريم.. منوره بوجودكو يا قمرات انا همشي دلوقتي وا هجلكو بعد تلات ايام وا هنتعرف على بعض وا هنبقو احلا اصحاب ابتسمولها وا راحو كملو شغلهم وا نروح عند موظفتين
وحده اسمها احلام وا سمر
احلام لي سمر.... هوا احنا كنا نقصين وحده زي دي كمان تبوظ علينا كل الي بنعملو كفيا علينا الزفت الي اسمو سيف ده مش بتعدي اي حاجه من تحت ايدو
سمر... بس باين عليها هبله وا ممكن نكسبها لي صفنا عادي جدا انتي شفتي منظرها عامل ازاي
احلا... بس برضو لزم نكون حظرين مش عيزين اي غلطانه لو الكبير عرف بس انو احنا غلطنا غلطه بسيطه انتي عارفه هيعمل فينا ايه وا نسبهم وا نروح عند سيف في المكتب
سيف مسح على وشو بنفاز صبر ياربي ده يوم واحد بس كنت معاها خلتني اخرج عن شعوري ازاي دي هتبقا معيا شريكه في الشريكات الي معيا وا دي مش بتفهم اي حاجه في اي حاجه حرفيا الله يسمحك يا ولدي كان لزم تعمل شراكه مديمه علطول لقا الباب بيخبط ادخول
ريم... يلا عشان توصلني
سيف... السواق تحت بلعربيه مستنيكي
ريم.. احسن وا مسبتلهوش فرصه يرد وا سبتو وا مشيت وا هيا مشيا خبطت في واحد
ريم... ايه اعم مش تحاسب
زياد.. معلش والله انا اسف
ريم... حصل خير متتأسفش
زياد.. مش حضرتك المديره الجديده
ريم... اها انا ايه حضرتك دي قولي يا ريم عادي
زياد... باين عليكي مرحه جدا وا بتحبي الضحك
ريم.. حصل اصل هتخد من الحزن وا الكئابه ايه غير وجع الاقلب وا الخنقه لو متحطش اي حاجه في دماغك وا تسيب الدنيا مشا با تخطيت ربنا هتلقي كل حاجه سهله وا مش معقده
زياد... فعلاً عندك حق مستني التلات ايام يخلصو ب فارغ الصبر شكل الايام الجيا دي هتبقا كلها حلويات
ريم... هههههه باين كده يلا انا همشي بقا عشان اتأخرت وا لزم امشي
زياد...تمام بعد اذنك
ريم خرجت من الشركه وا ركبت عربيت سيف وا السواق اخدها
السواق... هتروحي فين يا هانم
ريم... خدني المقابر
السواق.. حاضر
نروح عند سيف رن الفون بتاعو
سيف.. الوو
الممرضه الي بتراعي ولد سيف... استاذ سيف ولدك تعب جدا وا نقلنا على المستشفى وا قالت اسم المستشفى
سيف نزل علطول وا شاور لي تكسي وا راح على المستشفى وصل وا راح على الاستقبال ريان الشرقاوي في انهي اوضه اخد رقم الاوضه وا طلع شاف الدكتور طلع من غرفت ريان الشرقاوي
سيف... بابا حلتو ايه يا دكتور
الدكتور... عضلت الاقلب ضعيف عندو وا ضغطو على مره واحده وا ده سبب لي الاغماء هوا دلوقتي ياريت متخليش حاجه تزعلو او يكون ضغط عليه كبير عشان لو حصل عكس كده لقدر الله ممكن يقدى لي الوفا
سيف بزعل على حالت ولدو الي وصل ليه سبب حدثه زمان خسر فيها ولدتو وا اخواتو التؤم ملاك وا مالك وا نروح فلاش باك........من 3سنين كانو رجعين من حفله خطوبت بنت عم سيف وا رجعين كلهم مبسوطين وا مره وحده سيف شاف عربيه مشيا وراهم حاول سيف بقدر الامكان انو يتوه العربيه الي مشيا وراهم لاكن مره وحده سيف بيحاول يدوس على الفرامل لاكن العربيه مش بتقف وا مره وحده العربيه اتقلبت بيهم وا بعد ساعه كانو كلهم في المستشفى ولدت سيف كانت مريضت الاقلب وا السكر وا ماتت وا ملاك وا مالك الي كانو عندهم 19سنه وا نرجع من الفلاش باك... سيف قعد على كرسي الانتظار و حط راسو بين ايدو انا السبب كل ده بسببي انا خصرت اخواتي وا امي بسببي انا لكن والله مش هسيب حقكو لحد دلوقتي بدور على الي عمل كده وا مش ههدا غير لما القي الي عمل كده وا نروح عند ريم
ريم وصلت لي المقابر وا دخلت قرت الفتحه لو ولدها وا حكتلو على يومها كلو والله يا بابا الي اسمو سيف ده واحد كده عامل زي هولاكو ولا الرجل الاخضر يستحيل يكون بنادم خالص مستفز بطريه تشل الواحد يلا بقا نعمل ايه اكل العيش مره وا ابتسمت يلا يا حبيبي انا هروح وا سبتلو الورد الي جبتو وا مشيت ركبت تكسي وا روحت على البيت
ريم... ست الكل يا غاليه يا اغلا من الغلين انتي فين يا ست الحبايب
ولدت ريم... ايييييييه يخربيت صوتك ده يشيخه ايه الي جابك
ريم.. اخص عليكي بدل ما تخديني بلحضن وا تقوليلي بنتي نن العين وا الباقي بعدين
ولدت ريم.. ولا قبلين ولا بعدين اتاخرتي ليه
ريم حكلتها على الي حصل كلو من اول العميد لحد الشركه
ولدت ريم... كبرتي يقلبي وا هتمسكي الشركه على الله تعقلي وا تبطلي الهطل الي عندك ده
ريم وا هيا طلعه على السلم عشان تدخل اوضتها ادعيلي يغاليه
ولدت ريم... يارب ريم طيبه وا هبله وا علنيتها اويي ارزقها با ابن الحلال الي يسعدها وا يعوضها يارب وا استرها والله سهل طرقها
ريم دخلت الاوضه وا لقت ندى رنت عليه 15مره
ريم... يخربيتك وحده فضيه يندى نا هموت وا انام لما اصحا هبقا ارن عليكي
tota 🍃Part 3
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon