NovelToon NovelToon

مليكة الوحش

الفصل 1

كان يجري في صحراء قاحلة لايدري اين يذهب وكيف يتوقف ويريد ان يعرف من يلاحقه ثم سقط في حفرة 🥺عالية لا نهاية لها ومخيفة. عميقة .

جاسر: الله ياخذك يا حمدي، كانت شور مهبهبة لما جيتلك هووووف .

ارتدى جاسر اروب قطيفة الخاصة به ونزل للسفل بخطوات متانية حتى وصل للمكان الخاص به والذي كان اشبه بي بار موضوعة عليه زجاجات كثيرة من انواع الخمر ليحتسيه، فامسك واحدة

لتاتي الخادمة:

كثرين: سيدي..... الساعة 9صباحا ولايصح احتساء الخمر الان.

جاسر: ملكيش دخل فيا.

كاثرين مهدئة من سوء الوضع: لا لست بواصية.، ولاكن هدا ميعاد قهوتك.المفضلة من صنعي يدي. ولا اسمح بشيئ ياخذ مكانها.

جاسر زافرا في الضيق: اتفضلي اعملي الزفت لحد ما اطلع.

كاثرين: امرك سيدي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(داخل منزل واسع يتميز بالبساطة وباتحديد داخل غرفة هادئة يدل زوقها على نعومه صاحبتها.......اقتربت تلك المجنونة من اذنها وصرخت عاليا لتوقضها.....)

سهيلة بسراخ: اسيييييييييي ييييل.

اسيل بفزع: اههههه ايييه ياسيدي القاضي.

سهيل رافعتا حاجبها: قاضي؟....... انتي بتحلمي ولا ايه؟

اسيل واضعتا ايدها هلى اذنها: ااااااااه يوداني، ادعي عليك بايه ياشيخة، يارب شعرك يقصر....... اكتر ماهو قصير.

سهيل مداعبتا خصلاةت شعرها: Merci اوي ياسولي، يلا قومي البسي عشان توصليني.

اسيل رافعة احد حاجبها: انا محدش يديني اوامر ياميس سهيلة.... وبعدين بالطريقة لي فيقتيني بيها دي مينفعش اتحرك من مكاني...

سهيلة مقبلتا وجنتيها: حبيبتي سولي قومي وحياتي وحياتي

اسيل باستسلام: الله الامر من قبل ومن بعد، اديني قايمة اهو.

ـــ ـ ـ ـ ـ ـ ــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نهضت اسيل بحيوية ونشاط وتوجهت ـ

للمرحاض الخاص بها، وبعد ان اختسلت دلفت للخارج وهي تزيل عن وجهها 💦قطرات الماء الباردة........

ودلفت الى الغرفة الطعام لتجد والدتها (ليميا) تعد اكواب الشاي الساخن لهم، بينما يمسك رؤوف (بالنوتة) الخاصة بالمواعيد ليراجعها، عندما انبه لها وجه حديثه لها: صباخ الخير يا استاذتي العزيزة.

اسيل محاوطة عنقه: صباح الخير يا معلمي Leclerc العزيز.

لميا بفرح : وانا مفيش ليا حاجة ياسولي.

اسيل مقبلتا راسها: احلى صباح لاحلى لولو في الدنيا.

لميا ممسدة على شعرها: صباح سعيد على اغلى سولي اقعدي افطري يلا.

اسيل: فين الشاي بالبن بتاعي يا لولو؟

لميا ممسكة غلاية الماء: هصبلك عقبال ما تاكلي.

رؤووف: عند ايه نهار ده يا استاذة.

اسيل ممسكة بقطعة خبز: هروح المحكمة الولى عشان احضر نقض تاع ابن شهاب

رؤوف: طيب لما تخلصي تعالي هعرض عليك قضيو وقوليلي رايك فيها.

اسيل: حاضر يا بابا

رؤوف: المكتب بتاعك حضر ولا لسه؟

اسيل: فاضل شوية وهنتقل اخر الشهر

رؤوف: والله وبقيتي محامية كبيرة وسرقتي مني المهنة وخبراتها وكمان هتفتحي مكتب وتنافسيني

اسيل بضحكة خفيفة: هههههههه

٠انت الصل وانا صورة يا استاذي.....

لميا بابتسامة: هو بنتي حبيبتي طلعالي لما تحط شي في دماغها توصلوا.

رؤوف: على فكرة طلعالي مش طالعالك

لميا: هو انا لي ولدتها معناها طلعت شبهي.

رؤو: هو يعني انتي ولدتيها معناها طلعالك.؟

اسيل: ايييه ياجماعة انتوا هتتخانقوا عليا ولا ايه، انا عارف انوا انا بنت زي القمر وعسولة وكيوووته جدا بس بردو مش هتخسروا بعض مشاني. يعني

رؤوف مربتا على كتفها: اكيد بنتي ملهاش زي.

سهيلة من داخل: يلت ياسولي كدة هتاخر

اسيل بتضمر:انا لسة مشربتش او اكلت يا سوسو

دلفت سهيل بسرعه خارج غرفتها وهي تضع حذائها العالي في قدمها وتمسك بيدها حقيبت يدها وبعض المىراجع الخاصة بها.

سهيلة محدقة: انتي لسة هتشربي الشاي وتاكلي كمان وتاعدي سنة هيك هتاخريني بتاع test يعني مش هلحق المحاضرة يعني مش هحل الاختبار ومش هنجح وهح ارسب.....

اسيل: بسسسسسسسسس ايييه الكلام ده كل بتجيبيه منين، هقوم واشربالشاي. بالمكتب امري الله.

. . . . . . . . . . . .

تتميز ملابس جاسر بالطريقة الاسبانية حيث تاخذ ملابس شكل الجسم وتبرز عضلات قوية، ارتدى قميصا من اللون السود ذات اللياقة البيضاء وازرار بيضاء ومن الاسفل بنطالون من اللون الاسود من الكاحل. وحزام الخصر من اللون الابيض من احد الماركات العالمية ثم امسك بمفاتيح السيارة وهاتفه الانيق ذات الثمن الباهض، خلل اصابعه في شعره الغزير وانطىق الى السفل

.

الفصل 1

كان يجري في صحراء قاحلة لايدري اين يذهب وكيف يتوقف ويريد ان يعرف من يلاحقه ثم سقط في حفرة 🥺عالية لا نهاية لها ومخيفة. عميقة .

جاسر: الله ياخذك يا حمدي، كانت شور مهبهبة لما جيتلك هووووف .

ارتدى جاسر اروب قطيفة الخاصة به ونزل للسفل بخطوات متانية حتى وصل للمكان الخاص به والذي كان اشبه بي بار موضوعة عليه زجاجات كثيرة من انواع الخمر ليحتسيه، فامسك واحدة

لتاتي الخادمة:

كثرين: سيدي..... الساعة 9صباحا ولايصح احتساء الخمر الان.

جاسر: ملكيش دخل فيا.

كاثرين مهدئة من سوء الوضع: لا لست بواصية.، ولاكن هدا ميعاد قهوتك.المفضلة من صنعي يدي. ولا اسمح بشيئ ياخذ مكانها.

جاسر زافرا في الضيق: اتفضلي اعملي الزفت لحد ما اطلع.

كاثرين: امرك سيدي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(داخل منزل واسع يتميز بالبساطة وباتحديد داخل غرفة هادئة يدل زوقها على نعومه صاحبتها.......اقتربت تلك المجنونة من اذنها وصرخت عاليا لتوقضها.....)

سهيلة بسراخ: اسيييييييييي ييييل.

اسيل بفزع: اههههه ايييه ياسيدي القاضي.

سهيل رافعتا حاجبها: قاضي؟....... انتي بتحلمي ولا ايه؟

اسيل واضعتا ايدها هلى اذنها: ااااااااه يوداني، ادعي عليك بايه ياشيخة، يارب شعرك يقصر....... اكتر ماهو قصير.

سهيل مداعبتا خصلاةت شعرها: Merci اوي ياسولي، يلا قومي البسي عشان توصليني.

اسيل رافعة احد حاجبها: انا محدش يديني اوامر ياميس سهيلة.... وبعدين بالطريقة لي فيقتيني بيها دي مينفعش اتحرك من مكاني...

سهيلة مقبلتا وجنتيها: حبيبتي سولي قومي وحياتي وحياتي

اسيل باستسلام: الله الامر من قبل ومن بعد، اديني قايمة اهو.

ـــ ـ ـ ـ ـ ـ ــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نهضت اسيل بحيوية ونشاط وتوجهت ـ

للمرحاض الخاص بها، وبعد ان اختسلت دلفت للخارج وهي تزيل عن وجهها 💦قطرات الماء الباردة........

ودلفت الى الغرفة الطعام لتجد والدتها (ليميا) تعد اكواب الشاي الساخن لهم، بينما يمسك رؤوف (بالنوتة) الخاصة بالمواعيد ليراجعها، عندما انبه لها وجه حديثه لها: صباخ الخير يا استاذتي العزيزة.

اسيل محاوطة عنقه: صباح الخير يا معلمي Leclerc العزيز.

لميا بفرح : وانا مفيش ليا حاجة ياسولي.

اسيل مقبلتا راسها: احلى صباح لاحلى لولو في الدنيا.

لميا ممسدة على شعرها: صباح سعيد على اغلى سولي اقعدي افطري يلا.

اسيل: فين الشاي بالبن بتاعي يا لولو؟

لميا ممسكة غلاية الماء: هصبلك عقبال ما تاكلي.

رؤووف: عند ايه نهار ده يا استاذة.

اسيل ممسكة بقطعة خبز: هروح المحكمة الولى عشان احضر نقض تاع ابن شهاب

رؤوف: طيب لما تخلصي تعالي هعرض عليك قضيو وقوليلي رايك فيها.

اسيل: حاضر يا بابا

رؤوف: المكتب بتاعك حضر ولا لسه؟

اسيل: فاضل شوية وهنتقل اخر الشهر

رؤوف: والله وبقيتي محامية كبيرة وسرقتي مني المهنة وخبراتها وكمان هتفتحي مكتب وتنافسيني

اسيل بضحكة خفيفة: هههههههه

٠انت الصل وانا صورة يا استاذي.....

لميا بابتسامة: هو بنتي حبيبتي طلعالي لما تحط شي في دماغها توصلوا.

رؤوف: على فكرة طلعالي مش طالعالك

لميا: هو انا لي ولدتها معناها طلعت شبهي.

رؤو: هو يعني انتي ولدتيها معناها طلعالك.؟

اسيل: ايييه ياجماعة انتوا هتتخانقوا عليا ولا ايه، انا عارف انوا انا بنت زي القمر وعسولة وكيوووته جدا بس بردو مش هتخسروا بعض مشاني. يعني

رؤوف مربتا على كتفها: اكيد بنتي ملهاش زي.

سهيلة من داخل: يلت ياسولي كدة هتاخر

اسيل بتضمر:انا لسة مشربتش او اكلت يا سوسو

دلفت سهيل بسرعه خارج غرفتها وهي تضع حذائها العالي في قدمها وتمسك بيدها حقيبت يدها وبعض المىراجع الخاصة بها.

سهيلة محدقة: انتي لسة هتشربي الشاي وتاكلي كمان وتاعدي سنة هيك هتاخريني بتاع test يعني مش هلحق المحاضرة يعني مش هحل الاختبار ومش هنجح وهح ارسب.....

اسيل: بسسسسسسسسس ايييه الكلام ده كل بتجيبيه منين، هقوم واشربالشاي. بالمكتب امري الله.

. . . . . . . . . . . .

تتميز ملابس جاسر بالطريقة الاسبانية حيث تاخذ ملابس شكل الجسم وتبرز عضلات قوية، ارتدى قميصا من اللون السود ذات اللياقة البيضاء وازرار بيضاء ومن الاسفل بنطالون من اللون الاسود من الكاحل. وحزام الخصر من اللون الابيض من احد الماركات العالمية ثم امسك بمفاتيح السيارة وهاتفه الانيق ذات الثمن الباهض، خلل اصابعه في شعره الغزير وانطىق الى السفل

.

البارت 2

كاثرين ممسكة كوب القهوة :تفضل سيدى جاسر ملوح بيده: حطيها في المكتب.

كاثرين: امرك سيدي

دلفت كاثرين حاملة كوب القهوة ووضعته فوق المكتب الخشبي المصنوع من الزان الاحمر ثم دلفت للخارج، بينما جلس جاسر في الخارج على كرسيه المفضل الذي صنع خصيصا له، امسك هاتفه ولمس عدة لمسات ثم وضع ع اذنه.

جاسر بصوت جهوري: انت فين؟

عيسي: انا في الطريق لشركة، انت فين؟

جاسر مداعبا مفاتيحه: انا لسه في القصر هشرب القهوة بتاعتي واجيلك.

عيسي: طيب يا كوتش مستنيك.

جاسر: ماشي، سلام.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعد ان ارتشف جاسر قطرات من القهوة دلف للخارج واستقل سيارته الفاخرة واشار لحراسه ان يبقو في القصر ولا يتبعونه وتوجه لشركة (حيث يعمل بالشحنة والتفريغ)

ـ داخل الشركة ـ

ماان وصل جاسر حتى اعتدل الجميع في وقفتهم امامه وهو يمر امامهم بينما لم يولي اهتماما لاي احد على الرغم من محاولتي ايقاعي به الكثير مز الستات ولكن بلا فائدة، دلف لمكتبه الخاص الفخم الذي اعده الامريكي الفاخر، جلس على كرسي الجلد وفتح حاسوبه الشخصي وبقي في انتضار الرسائل الجديدة الواردة اليه بينما دلف علي عيسى بعد ان طرق عدة طرقات خفيفة

عيسى: صباح الخير.

جاسر بعدم الاهتمام: صباح النور عملت ايه في الشحنة الدوات المدرسية؟

عيسى بالتفكير: قصدك شحنات الادوات المدرسة؟

جاسر بزفاذ صبروا: في ايه ياعيسى متركز معايا. شوية.

عيسى لاويا شفتيه: خلاص يا جاسر متتعصبشي اوي كدة، الشحنة هتوصل بعد اسبوعين.

جاسر: تمام لو في اي طلبية تعاقد الفترة الجاية، ارفضها. عشان مش هكون فاضي.

عيسى: اللي يريحك.

جاسر: تقدر تتفضل..

عيسى بضيك: تمام.

..................................

(امام احد الجامعات المصرية)

اوصلت اسيل شقيقتها الى الجانعة بسيارتها الصغيرة وانطلقت الى المحكمة

سهيلة: هاي ياجماعة.

سلمى: لا لسة، ايه شياكة دي يا لوسي.

سهيلة: دي اققل شي عندي يا بنات

نرهان: يا بنات مين هيبده بالمناوشات.

سهيلة: هههههههه هي لي تجي لحد عندي.

اموت انا ف ضحكتك الحلوة ياسووو........... How are you ؟ سهيلة متلفت للخلف: اهلا يا سامر

سامر: انا اشطة الحمد الله وانتي.

سهيلة : كويسة بس زيح ايدك عليا.

سامر بضيئ: انتي شيفاني جربان ولا حاجة حضرتك.

سهيلة بعدم الاهتمام: اكيد مش قصدي، بس نبهتك اكتر من مرة خلي مساف بينك وبيني.

سامر: طيب ما انا اتعامل معاكي بحدد، ولو حبيتي اوريك من غير حدود وريكي.

سهيلة: طيب وسع كدة ورايا test واعمال كتيرة.

سامر في نفسوا: هتقعي يعني هتقعي دا انا سامر الهواري يا حلوة.

.....................................................

حل المساء عليه دون شعور ه بعد يوم طويل من العمل امام جهاز الحاسوب الشخصي الخاص به ، فنضر بساعته الفضية الانيقة فوجها تعدت الساعة 9مساءا ثم وقف لبعض دقائق اماما الشباك وحمل عاتفه ومفاتحه وتوجه الى الخارج

(في مكتب رؤوف الشناوي للمحاماه و اىستشارات القانونية)

اسيل ناضرة للورق : هدي القضية سهلة اوي .

رؤوف : يا بنتي المهم المتهم ولا يستاهل العقاب او البراءة.

اسيل: التهمة مش ثابة عليه يا استاذ. وهوناك كتير من المتهمين في القضية دي وحنا هنافل القضية.

رؤوف: وان ثبتت تهمة وطلع القاتل عن عمد.

اسيل: هتنازل على الضية وفورا انا بس محتاج اطلع على اخر محضرة.

رؤوف: انا بقى مش موافب على القضية.

اسيل: ممكن اعرف السبب.

رؤوف: لانوا كل متهمين كلامهم كدب مو حنلحق للحل.

اسيل: هفضل عايشة علشان اتعلم منك. رؤوف: ليه مش عيب المهم تاخدي بالك

اسيل ضاحكة: بهدوء عليك يا استاذ 😋

................. ........... ......... .......

مارايكم في البارت او الفصل اكمل ولا اتوقف اخبروني الان 😍🤔

لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon

تحميل PDF للرواية
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon