NovelToon NovelToon

الملكه

الفصل الاول

اسمي ايزابيلا يمكنكم مناداتي بيلا سموني اهلي هكذا لأنهم كانوا يحبوا فيلم الشفق كثيرا هكذا قالوا لي عندما سألتهم انا احب هذا الفيلم كثيرا علاقه الحب بين مصاص الدماء ادوارد كولين والبشريه بيلا سوان وكم كان الفيلم في منتهي الروعه وكم تمنيت ان يكون هناك جزء جديد منه اصبحت عاده لدي ان اسمعه كل ليله حتي اني حفظته انا اعيش لوحدي منذ ان مات والدي اليوم هو يومي الاول في المدرسه الثانويه امي كانت دائما تقول لي اني فاتنه و جميله كانت تقول عني لم اري في جمال شعركي الحريري البني وعيناكي الزرقاء وانفكي الدقيق وشفتيكي التي تشبه القلب وها انا ذا ارتدي ملابسي لابدأ يومي الدراسي وبداخلي احساس يقول لي ان حياتي ستتغير مائة درجه

ذهبت الي المدرسه وسمعت ان هناك مجموعه اشخاص من طلاب الصف الثاني والثالث يضايقوا الطلاب الجدد او با الاصح يتنمروا عليهم تحت مسمي التعارف ولكن ان تعرض احد لي لن اسكت له ابدا لأنه سيتماده وانا لست ضعيفه علمني ابي ان احمي نفسي وان لا اخاف من احد والا سأكون ضعيفه

خبطت بيلا في فتاه جميله ورقيقه

روز بتوتر وخوف : انا آسفه

بيلا : علي ايه انا آسفه انا ماكنتش منتبهة

روز بصدمه : انتي مين

مدت بيلا يدها : اهلا انا بيلا

صافحتها روز وهي لازالت مصدومه

بيلا : ممكن اعرف ايه سر التعبير دي اكنك شوفتي شبح

روز : ايه لأ بس انا خايفه بيقولوا طلاب الصف الثاني والثالث بيعاملوا الطلاب بطريقه مش كويسه

بيلا : انت جديده صح

روز : اه وانت

بيلا : وانا كمان

روز : انت مش خايفه

بيلا : واخاف ليه بابا علمني ان الخوف بيخليكي ضعيفه ولازم تتغلبي علي خوفك مهما كان

روز : انت نقيه اوي

بيلا بعدم فهم : تقصدي ايه

روز : ايه لأ ولا حاجه

ثم تغير لون وجهها

روز : بيلا الحقي الطلاب جايين علينا

بيلا : ما يجوا وانا اوعدك اللي هايقرب مننا هاكله بسناني

قال احد الطلاب : اهلا بطلاب السنه الجديده

قال الطالب الثاني : اما حتت مزز يلا

قال الطالب الاول : ماتجيبي بوسه يا عسل

ثم اقتربت منهم بيلا

بيلا : انتوا اللي مزز

روز : بيلا انتي بتعملي ايه

ثم اقتربت منهم بيلا اكثر واخذت تلمس وجوههم بيدها ثم علي حين غفله خبطت رأسهما ببعض

بيلا : انت مفكر نفسك حلو يا روح امك دا انت اخرك تمسح جزمتي انت اهبل يلا انا مافيش حد بيقربلي يطلع سليم تعالوا بقي نكمل كلامنا

ثم شدتهم من التيشرتات تبعهم

بيلا : قوموا

ثم قام الطالبان وهما يسطشيطان غضبا

الطالبان : احنا هانوريكي يا زباله انتي ازاي اتجرأتي تعملي كدا

بيلا : بلا اتجرأتي بلا نيله مش عاوز ترد كرمتك يلا نلعب ملاكمه ونشوف مين هايفوز ولو انت فزت هامسح جزمتك

الطالب : انا موافق

بيلا : تمام

روز بقلق : بيلا

بيلا بابتسامه : ماتخافيش انا مش ساهله

ثم قالت باعلي صوتها

بيلا : ممكن حد يصور

المدرسه كلها كانت اصلا منتبهة لتلك البنت الشجاعه

ثم ابتدي القتال

بيلا : ابدأ انتي

الطالب : والله لاتباتي في المستشفي اليوم

بيلا : هانشوف مين اللي هايدخل المستشفي النهرده

ثم دخل من باب المدرسه شابان وسيمان بل واكثر

جرت روز نحوهم

بين : فيه ايه وايه اللمه دي

ادوارد : فيه ايه يا روز

روز : كل الحكايه ان...........................

اتمني تكتبولي تعليقاتكم ويتري ايه اللي هايحصل ومين روز وليه استغربت اول ما شافت بيلا

عاوزه اقول حاجه بس الروايه خياليه ايه توقعاتكم

💖💖❤❤💖ghada hussein💖❤❤💖💖

لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon

تحميل PDF للرواية
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon