NovelToon NovelToon

أحببتك رغم كبريائي

الفصل الأول

أنا مليكه ومن إسمي هنتعرف ان انا شخصية لا احد يستطيع ان يتملكني او أنه حتي يتحكم فيا.

...مبسكتش عن حقي أو حق أي بنت تتعرض لأي موقف كان بيأذيها؛ ده انا حتي افتكر موقف فلاش باك...

متعيطيش يا حبيبتي انا جنبك وانا بنت برضوا فأكيد هفهمك قوليلي مالك انا شوفتك قاعده لوحدك وبتعيطي فقولت اكيد مش هسيبك لوحدك كده .ردت البنت وقالت لي : شكرا بجد ليكي بس انا معتقدش انك هتقدري تساعديني انا إلي غلطت ولازم استحمل نتيجة غلطي. وعيطت اكتر .

فقولت : طب اهدي كده واشربي مياة وقلولي اسمك ايه ومشكلتك ايه يا حبيبتي امكن اقدر اساعدك .

قالت : انا اسمي ليلي وعندي 19سنه كنت بحب واحد في الجامعه وهو كمان كان بيحبي وفضلنا نكلم بعض شويه لحد نهايه الترم الأول في أولي جامعه .

قولت انا : مالو كل كلامك صيغته ماضي كده .

*ليلي : ما هوا خلاص راح الك*ب وكل حاجه حلوة فيا راحت ومعتش ينفع الندم خلاص* .

قلتلها : كملي.

ليلي : بصي يا ستي كلمني في التليفون طول الأجازة كلام حب وغرام وانا زي الهبله صدقت ووقعت وخضعت ليه ولحبه كان اسمه أحمد .

قولتلها: تمام وبعدين حسه ان الولد ده مش كويس وبيستغلك عشان غرض في عقله السخيف .

ليلي : معاكي حق هو ده الي حصل وانا ببكي دلوقتي علي أعز حاجه في اي بنت هتروح مني وهي سمعتي .

قولتلها بصدمه : إزاي حصل كده يا بنتي انا مش فاهمه قصدك طب اهدي وكملي وانا مش هقاطعك في الكلام تاني.

بصي من يومين أحمد طلب مني اني نتقابل بس المرادي في الشقه قولتلوا مش هينفع ورفضت رفض تام ؛ فقام هددني بالصور بتاعتي الي متصوراها معاه في كل خروجه خرجناها من بعض والمحدثات الي مبينا وطبعا انا منهارة جدا وبقاله يومين بيهددني وعطاني مهله أسبوع أفكر فيهم

وانا مش عارفه اعمل ايه وقالت لو عرف حاجه زي دي هيموت فيهاوقبل ما يموت هيقتلني .

قولتلها : طب اهدي كده انا هساعدك .

ليلي : بجد شكرا ليكي يا ... اه صحيح هو انتي اسمك ايه .

قولتلها : اسمي مليكه ..

ليلي : شكرا يا مليكه بس قوليلي هتساعديني إزاي .

مليكه : بصي يا ليلي انتي جتيلي في ملعبي انا كده كده بعرف اهكر اي فون انا عاوزاة. مهما كان محمي قوليلي هو بيفهم يعني في التليفونات يعني ليه في التركات والحركات الفون.

ليلي : الصراحه لا يا مليكه . هو ملهوش اد كده في الفون اخره يمسك عليه صور للبنات بس .

مليكه : متشليش هم مبقاش انا مليكه الهواري لو مخليتوا يشوف النجوم في عز الظهر ويعرف ان الله حق ويخاف من الله قبل ما يفكر يأذي اي بنت .

ليلي : خلاص تمام خدي رقموا اهوا .

مليكه : تمام هتيه .

وبعد مرور يومين قدرت اني اخترق كل حساباته علي السوشال ميديا ومسحت كل الصور من عليه والواطي طلع بيهدد بنات كتير غير ليلي واخدت كل حق البنات منه .

وطمنت ليلي وخلص الحوار من غير اي فضايح لكل البنات .

باااك ........

فدي حاجه بسيطه جداا من الي اقدر اعمله وده اكيد مش غرور ولا استعلاء لا سمح الله وإنما هي ثقه بالنفس.

وانا بنصح كل بنت لازم يكون عندها ثقه بنفسها وحب الذات ايوه حب الذات لازم تحبي نفسك عشان الي حواليكي يحبوكي.

قوليلي كده او انتي محبتيش نفسك مين هيحبها غيرك .

قوليلي مين .؟

أخييييرا ☺😊😊😉😍😍

وفي نهايه هذا الفصل حبيت احيي واشكر كل بنت بتحب نفسها وبتدعم نفسها حتي لو الي حواليكي مش بيدعموكي

كوني انتي لنفسك داعمه😎

. ومتنسوش تكتبوا في التعليقات كان مره دعوتي نفسك وكلام الناس مأثرش فيكي اشوفكم علي فصل جديد انشاء الله حبيباتي 😘😚😚😎

لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon

تحميل PDF للرواية
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon