NovelToon NovelToon

المتوحش والملاك

المتوحش والملاك

بطلة الرواية بتاعتنا أسيل: اسمي سيل وعائلتي لم تحبني بل تكرهني كثيرا ان عائلتي ديما يفكرون في أني الوجهي وحش عليهم بل انبالا ايش زنبي لا احد يصدق هذا انه ما ذنبي امي و ابي كان بدهم ولد بس انا خربت عليهم هذة اللحظة واجيت انا ويا ليتني ما اجيت حقا لا يحبوني حتا كأني واحدة جاية من الشارع ليش هيك يعني .

بعد مرور سنين وبعد مرور وقت بقي عمري 17 سنة وانا من زمان لا احتفل بعيد ميلادي لكن اصدقائي عرفوا ان عيد ميلادي اليوم وحابوا يحتفلو بيه لكن .. ... ان احتفلت عادي وحسيت بالامان بوجودهم لكن لما رجعت ومعي الهدايا حقي اجت امي غاصبة مني واخذت تضرب في لاني تأخرت واخذت كل الهدايا وخربتهم ولما نظرت للهدايا حزنت على هذة الهدايا وعلى نفسي لكن اسيل لم تيأس وقررت تواجه امها فى هذا الوقت وقالت بعنفف وغضب

اسيل : لماذا لماذااا تفعلي كل هذا بيي لماذا لماذا انتي تكرهيني هكذا انا ابنتك ليست عبيدتك يا امي والله اني اخاف عليك واحبك لكن انتي لا تحبيني وديما ناظرة ليا نظرة شر وشماتة عمري ما نظرت في عيونك الحنان والطيبة من جهتي انا أكرهك نعم اكرهك انتي فعلت بي اشياء لا احد يفعلها احد فى ابنائة لماذا انتي هيككك ماذا فعلت لكيي انا هذا قدر ربنا انه بعتلكم بنت الى هي انا انظري انظرييي هل تري هذة الكدماتت التي تغرق جسمي كله وتملأ جسمي كله انا لن اسامحك ابدأ في حياتي

نظرت الام الى ساقيها وخجلت من نفسها حاولت ان تهدأ ابنتها اسيل لكن لم تعرف لان اسيل خرجت من المنزل بغضب وهي لم تعرف هي اين ذاهبة لكن اي مكان لم يكن فيه ضجة وبعيد عن البيت اخذت تتجول فى الشوارع وهي تنظر الى الاشجار والسماء الصافية وتنظر الى ابتسمات الناس لبعضها ولكن

قالت في خيالها : هذة الناس تبتسم لبعض لانهم مطروحين ولم يكن احد عايش حياتة مرتاح او مبتسم مثلي اضحك فى وجه الناس واصدقائي كأن ما في شئ فيني وانا اتمزق من داخلي

ثم ينقطع حبل افكارك هذة على صوت رجل بجانبك يقول : انتي جميلة جدا وستكونين لي انا فقط يا عزيزتي

تعجبت اسيل وضحكت بعض الشئ لا هذا غريبب ومن هذا الرجل اساسا بس هي لم تري وجه لانه كان مخفي وجه عن اسيل وكمان كان لابس قناع لا احد يعرفه غير نفسة وكان ما عجبها اكتر! ان الكثير من الرجال يمشون ورائه كأنة رئيس العصابة هذة

وبعد مرور الوقت ذهبت البيت وهي تتمني ان الارض تنشق وتبلعها على ما فعلتة فى والدتة لانها متخيلة انها راح تنضرب منها وتتعذب لكن رد فعل امها لم تكن عنيفة بل هادئة ولم تفعل اي شئ بل تكلمت معاها

قالت الام بهدوء : تعالى يا حبيبتي هنا اريدك لحظة

ردت اسيل بديق نفس قليلا : نعم يا امي

قالت الام بدموع : حبيبتي انا اسفة على كل شئ عملت فيكي انتي حبيبتي وبنتي بس كان عندي ااا مرض خطير ما بدي اتكلم عنها

قالت اسيل بخوف على امها : مااا ماذا ماذا بيكي يا امي ومرض ماذا قولي لي ارجوكي

قالت الام بدموع : كانسر عندي كانسر يا بنتي والدك يعرف منذ ما تزوجنا ف لم نعرف كيف نقول لكي ف لقد اخفينا السر عنك يا حبيبتي انا اسفة جدا على ما فعلتة بيكي يا عزيزتي وحسست على وجه اسيل

اسيل بدموع : اسفة امي علي ما قلته لكي اسفة راح اكون معكي يا امي والله ما راح ازعلك مني مرة ثانية انا اسفة وانا مسامحتك لا تخافي ساكون معك انا اكتير احبك والله

بعد مرور يومين

استيقظت اسيل من نومها وغسلت وجهها وتحممت وبعدها ارتدت ملابسها واخذت شنطاتها وسلمت على امها وابيها ونزلت تتمشي للمدرسة وقفت سيارة كبيرة جدا قدامها ولونها اسود وتلمع بعض الشئ نزلو منها ثلاث رجال غامضين ادخلوها للسيارة بسرعة فضلت تصرخ كثير بس الناس لم تفعل شئ كانو ينظرون للحدث فقط

بعد ركوب اسيل للسيارة نظرت الى الرجل الذي كان جالس امامها وهو يدخن وفى يدة الثانية يشرب مشروب

قالت اسيل بخوف : ممن انتت وماذا تريد مني ها تكلم ايها الوغد

قال اريس بغموض وبرود : اريدك انتي يا جميلتي وقال لها ...........

انتظروا part 2

الخارقات

السلام عليكم رواية جديدة مع طفلة اسمها سجي بتتولد

كان عمرها يوم لسة بتنموا على الدنيا كانت حلوة جدا كانت جمالها ميتوصفش كانت بيضة بياض السماء لون عنيها زرقاء تحب العب رقيقة جدا هادية جدا لكن حصل شي غريب انها بعدما اتولدت الناس عندما يروها يفقدون الوعي تماما وهذا سبب غير عادي بالمرحلة هذة بعد ما كبرت وراحت قرية بعيدة صغيرة جدا اتعرفت على اتنين صاحبها اسمهم جني وسيف كانوا بيلعبوا مع بعض كتير اوي بس هما التلاتة لما كانو بيجوا ناس علشان تدايقهم او يتنمروا عليهم الولاد الي بيتنمروا عليهم دول بيموتو ف يوميها بيحصلهم حجات غريبة كدة لدرجة ان امهاتهم بقيوا يشكوا فيهم الاطفال دة عندهم قدرات محدش بعرفها غيرهم هما بس

سيف: السرعة

جني: قراية الافكار

سجي : قوية ، وقوة الهواء

بعد شهرين على هذا الحال بيقيوا يعرفوا يتصرفوا ويعرفوا يستخدموا القدرات صح سجي كانت بتحب سيف اوي بس هو مكنش واخد باله كمان (ملحوظة ) هما الثلاثة قدراتهم مع بعض الضربة الساعقة

نرجع نكمل روايتنا سجي كان نفسها تطلع بطلة وتساعد العالم بس ادركت ان هي مش هتعرف تعمل كدة من غير اصدقاءها بعد مرور اسبوعين سجي دخلت المستشفي هي وجني وسيف لا وبيقيوا يعملوا تحاليل واشعات وكانوا هيموتوا فيها بس فى اخر لحظة سجي نبض قلبها طلع شوية وجني نفس الكلام بس حصلت حاجة غريبة ان جني كانت بتتنفس بصعوبة هي وسجي وكمان كانوا عايزين بعض اول ما جبوهم لبعض فى اوضة واحدة جني وسجي على سرير وسيف واقف مسكوا ايد بعض او ما لمسوا بعض بس جني بقيت بطير وبتطلع فوق هي وسجي وسيف بيبوصوا عليهم بتفاجئ واخيرا نزلو وكمان بقيوا احسن بكتير

 flash back

الى حصل كالاتي سيف وجني وسجي جم لبعض على صوت صراخ واحدة بتقول النجدة وكان فى صوت غريب بعد ما راحوا على صوت استخبوا ورا الشجرة وقالوا يستخدموا قوتهم دلوقتي مسكوا ايد بعض وبقيوا بيطيروا فوق ولبسوا لبس خارقين حلو جدا بس جني نزلت وخلت سيف وسجي يكملوا لحد استعدوا قوتهم ويهجموا على الكائن هو الكائن كان كبير شويتين وكمان ليه اسنان حادة وقدروا ياخدوا البنت من الوحش وجني جت واخدت البنت وكمان خبتها معاها وبقيت ماسكة ال بنت بتقولها حاولي تاخدي نفس وكانت بتحاول تساعدها انها تهدئ بس كام شوية الصوت هدي صوت الضرب والخنقات مفيش كان غير صوت واحد صوت الكائن الغريب دة وصوت سجي بتصرخ جامد وسيف واقع على الارض مغمي علية لحد ما جني استجمعت قوتها وقفت قدامة ومسكت عربية كبيرة اوي بكل قوتها وخبطتة بيها هو الكائن وقع وسجي وقعت من ايدة وقدرت تنقذ سجي وسيف بس الوحش مسابهمش وقام واخذ جني وهي بتجري وطعنها بضوافرة المسنونة وهي بتقول سجي ساعديني فقطط سجي راحت ضربت الوحش ضربة جامدة اويي خلتة تبعد وبعد كدة طارت فى الجو وراحت لعندة وضربتة اقوي ضربه عندها والوحش بكل جدية قام وساب جني وقدر يمسك سجي وضربتة تاني واستقوت بس هو عورها جامد اوي بضوافرة برضو ف بعد وقت البنت الى كانت مستخبية حاولت تفوق سيف ينقزهم من الوحش لحسن يصحي واخيرا صحي وشال جني وسجي ومشيوا وراحوا على المستشفي وحصل الى حصل بعد ما خرجوا من المستشفي البنت ال فوقت سيف اسمها ميار بقيت معاهم لحد ما خرجوا من المستشفي وبيقوا اصحاب وكمان ميار طلبت منهم انها عايزة تبقي زيهم هما معرفوش يعملوا كدة ازي بس علموها الضرب والدفاع عن النفس وعطوها الى الي ممكن يساعدها على التغلب علي الوحوش وكدة بقيوا صحاب جدا لحد ما جه يوم محدش يعرفة ابدا ...................

استنوا part 2

لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon

تحميل PDF للرواية
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon