NovelToon NovelToon

مسك الاسد

مسك و حور

𝐊𝐈𝐍𝐆𝐃𝐎𝐌 𝐎𝐅 𝐍𝐎𝐕𝐄𝐋𝐒🤍📖".

*مــســك الأســد*

*الجزء الأول*♡ *part1*

(مسك :بنت في غاية الجمال بنت ملتزمه تسعي لارضاء الله تتزين بالخمار يجعلها ملكه هي من عائلة بسيطه جدا وهيا تدرس ترجمه ومتفوقه جدا دائما تكون الاوله على الدفعه وتريد التدريب في أحد الشركات لكي تكمل دراستها بتقنيه احسن ولتقدر علي اسعاد عائلتها وتأتي بالمال لكل ما يحتاجونه وهيا في السنه الرابعه والاخيره في الكليه )

(اسد اصغر رجل اعمال واكثرهم ثروه عندم يتعصب لا يقدر على السيطره على نفسه يا ويل من يقف أمامه وهو متعصب يملك العديد من الشركات والمستشفيات وقصر وفلل الدمنهوري وكانت شركة تبحث عن موظفين جدد للعمل في قسم الترجمه )

(حور صديقه مسك بل هيا اختها وهيا مثل مسك بالضبط ولكن حور مشاكسه وبتتعصب بسرعه )

(ادهم صديق طفولة اسد وهما دائما مع بعض لايفارقان بعضهم البعض)

علمت حور بعرض الشركه

عند حور ومسك بيكلموا فون

حور : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

مسك : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك يا قلبي

حور : الحمدلله في زحام من نعم الله انتي عامله ايه

مسك : الحمدلله +ديما تكوني بخير

حور:انا عندي خبر يجنن علشانك

مسك :قولي بسرعه

حور :تديني كام

مسك:اللهم طولك يا روح هجبلك الشكولاته اللي بتحبيها

حور :احلفي طيب أو اوعديني

مسك :والله هجبلك قولي بقي شوقتيني

حور :حكتلها عن العرض

مسك بفرحه :شكرا جدا يا احلي اخت

حور :احنا اخوات مفيش شكر بس في شوكولاته 😂عادي

مسك بقلة حيله :تمام يا اخرة صبري اعمل ايه يعني

حور :طيب سلام بقي استودعكي الله

مسك : خير من استودعتي

تشرق شمس صباح اليوم الجديد

تذهب مسك الي شركه الدمنهوري

عند السكرتيره ومسك

مسك : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

السكرتيره: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته حضرتك محتاجه حاجه اقدر اساعدك

مسك :ممكن اعرف الانتر فيو امته للمتقدمين للترجمه

السكرتيره:بكره الساعه ٨ أن شاء الله يا انسه

مسك :شكرا جدا

السكرتيره:علي ايه ده وجبي الشكر لله

مسك: استودعكي الله

السكرتيره:خير ما استودعتي

عند مسك وحور كانوا متفقين يتقابلوا في الجامعه

مسك:السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ازيك يا قلبي

حور وهيا بتجري علي مسك وتحضنها : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته وحشتيني اوي بلس الحمدلله انتي عامله ايه يا روحي

مسك: الحمدلله بخير انتي اللي وحشتيني يا مجنونه

حور :انا مجنونه طيب يا مسك زحلانه خصومه بقي

مسك وهيا تخرج الشكولاته من الشنطه :طيب وكده

حور وهيا تضحك زي الطفله :كده بقي صلوحه

مسك : تبقي صلوحه علشان الشكولاته وانا لاء طيب يا حور مش هحكيلك انا عملت ايه النهارده عقابا ليكي نيهههه😈

حور:لاء كده حرام بقي احكيلي انا اصلا صلحتك علشان انتي شوكولاته حياتي مفيش شوكولاتات تاني في حياتي صدقيني مخنتكيش 😂

مسك:خلاص صلوحه المره دي

وأخذت تحكي مسك ما حصل معها من اول اليوم كما اعتاد كل يوم

ذهبا كلا من هما الي البيت

في بيت مسك

مسك ظبط المنبه قبل الفجر بساعه لكي تصلي القيام وتحكي لربها ماذا فعلت في هذا اليوم

ذهبت مسك في نوم عميق من يوم مرهق جدا

ها هو المنبه يرن فاقت مسك وذهبت لتتوضئ وأخذت هاتفها لكي ترن علي حور لكي تصلي القيام مثل كل يوم

مسك صلت القيام وقرأت قرأن وبعد قليل سمعت اذان الفجر صلت وأخذت تدعي ربها ثم ذهبت الي النوم مره اخر وفاقت علي الساعه السادسه والنصف صباحا لكي تجهز الفطار لعائلتها ولكي تجهز نفسها للإنترفيو

هاهي الساعه السابعه ذهبت الي غرفتها لكي ترتدي الملابس الذي سوف ترتديها لكي تذهب الي الشركه مسك ارتدت فستان ازرق وعليه نجوم بالون الفضي وارتدت خمار بالون الاوف ويت كانت مثل الاميرات

ذهبت مسك اللي الشركه تنتظر دورها لكي تقدم السي دي بتعاها كان هناك كثيرا من الذين متقدمين للعمل بترجمه

كانت مسك اخر وحده هتقدم

كانت متوتره جدا لانها كانت تسمع كثيرا أن هذا المدير عصبي جدا وكانت ترا واحده تلاوه الاخر تخرج من المكتب وهيا متعصبه كانت تتوقع أن صاحب هذه الشركه كبير في السن لانها شركه كبيره ذو خبره كبيره جدا جدا

عند مسك وأسد في المكتب

كان اسد متعصب جدا بسبب المتقدمين ليس معهم خبره جيده في الترجمه ويتقدمون في هذه الشركه الكبيره وقد فقد الامل في جميع المتقدمين كان اسد لف الكرسي أما الحيطه ولم يرا مسك وكانت مسك تقف أمام المكتب

مسك : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اسد متعصب : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

مسك:انا ده الانترفيو بتاعي

اسد وقد تمكنت منه العصبيه بسبب ضغظ الشغل

اسد بصوت عالي :مرفوضه مش عايزه اشوف حاجه شفت كتير وانتي اكيد زيهم

مسك وقد فقدت الوعي

*يُــتْــبَـع*

غميان مسك .. خوف اسد .. اكتشاف مرض مسك .. تعامل ادهم و حور بطريقه طفوليه

𝐊𝐈𝐍𝐆𝐃𝐎𝐌 𝐎𝐅 𝐍𝐎𝐕𝐄𝐋𝐒🤍📖".

*مــســك الأســد*

*الجزء الثالث* ♡ *part 3*

عند اسد في المكتب سمع خبطه على الأرض التفت لير ماذا حدث ليرا فتاه في غاية الجمال وقعه فقده الوعي اسد حملها وساره يجري بها وسط دهشة الموظفين ذهب بالسياره الي اقرب مستشفى مستشفى الدمنهوري

اسد بصوت عالي:انتوا يا بهايم يلي هنا

الدكتور وهو يسير بسرعه وياكد أن يجري :اسد باشا منور المستشفى

اسد بعصبية:انت لسه هتقول منور والانسه هتموت في أيدي عايز دكتوره بسرعه

الدكتور :دخلها الاوضه دي انا هكشف عليها بسرعه

اسد بعصبية اكبر:هو انا مش قولتلك دكتوره وله انت مش بتسمع

الدكتور بأستغراب : تمام هروح اجيب دكتوره بسرعه

اسد قال عايز دكتوره لأنه يرا أن مسك ملتزمه وساتره نفسها بالخمار فقال هو أيضا سوف يسترها زي ما هيا مستوره

الدكتوره:حطها في الاوضه دي بسرعه

اسد حطها علي السرير وطلع بره الاوضه علشان الدكتورة تكشف عليها

الدكتوره كانت طلعه وعلامات وشها ما تبشرش بالخير

اسد جري عند الدكتوره:ملها يادكتوره

الدكتورة :انت جوزها صح

اسد بتوتر علشان ترضي تقولوا ملها:اه في ايه يا دكتوره

الدكتوره دي كانت جديده في المستشفى علشان كده متعرفش اسد

الدكتوره بحزن علي مسك :انتوا ازاي سيبنها كده بدون علاج دي حلتها بدأت تخش في الخطر

اسد بخوف على مسك:هيا عندها ايه يا دكتوره

الدكتورة بحزن :المدام عندها للاسف يعني

اسد بخوف شديد وتوتر :متقولي عندها اي خوفتيني

الدكتوره بحزن اكبر على حالة مسك :المدام عندها الكنسر للأسف

اسد بصدمه :هيا حلتها متأخر يا دكتوره وله ايه وفي امل

الدكتوره :في أول المرحله وفي امل بس لزم تبدأ تاخد الجلسات بشكل متواصل علشان الامل يكبر ولزم الاهتمام الجيد والراحه وتوفير سعاده حوليها

اسد فرح شويه لما عرف أن فيه امل وقرر انوا هيسعدها لحد متخف وتبقى كويسه هو اصلا نفسوا يقرب من ربنا ويعرف كتير عنوا فقرر انوا هيتقرب ليه بعمل صالح انوا يسعدها ويتكفل بكل حاجه +أن هو حابب برأة مسك

اسد دخل قعد جمب سرير مسك بالكرسي ومستني تفوق

مسك وهيا تفتح عينها :اه اه

اسد :الف سلامه عليكي يا انسه

مسك :الله يسلمك بس حضرتك مين وانا فين

اسد :انا صاحب شركة الدمنهوري اللي انتي كنتي بتقدمي فيها وانتي في المستشفى علشان أغمي عليكي في المكتب انا اسف جدا لاني كنت متعصب فا عليت صوتي

مسك بصدمه لأنها كانت تعتقد انهوا كبير في السن لانه حقق انجازات كبيره جدا :تمام ولا يهمك شكرا علشان سعدتني

اسد :ده وجبي

مسك:انا هخرج من هنا امته

اسد :هسأل الدكتوره

اسد:عايز أسألك سؤال ممكن

مسك :اتفضل

اسد :هو انتي عارفه انك مريضه وعندك .........

مسك بمقاطعه لكلام اسد وهيا مبتسمه :اه عرفه أن انا عندي الكنسر

اسد بصدمه :ازاي تكوني عارفه ومتحوليش تتعلجي ومبتسمه كده

مسك :انا مبتسمه لأن الله اذا احب عبدا ابتلاه وانا فرحانه بأن ربنا بيحبني ويا سيدي لا يكلف الله نفسا إلا وسعها ومش عايزه اتعالج اهم حاجه عندي اني افرح اسرتي واجبلهم اللي يحتاجوا وهما مش عارفين ياريت متقولش لحد انا هتصل بصحبتي تاجي تخدني هيا عارفه كل حاجه وحولت تقنعني بس انا رفضت

اسد بأستغراب لانه اول مره يشوف حد كده اسد كان شيفها ملاك مش انسان وكان حاسس انها هيا هتكون سبب في التزامه وقربه من ربنا وان دي رساله من عند ربنا ليه

مسك اتصلت بحور علشان تاجي المستشفي

حور كانت بتعيط وخايفه علي صديقتها بل اختها

في المستشفى

حور كانت بتجري وهيا بتعيط خبطت في ادهم اللي كان رايح لاسد صحبه لأن الموظفين أخبروه بما حدث

حور وهيا بتعيط : انت اعمه وزقته وكملت جري

ادهم متعصب:دي مجنونه وله ايه دي هيا اللي كانت بتجري وخبطتني

ادهم جري ورها ومسكها

حور :انت مجنون سبني

ادهم ببرود مصتنع: ولو مسبتكيش

حور :يبقي تستاهل اللي يجرالك

حور عضت أيد ادهم جامد

ادهم بعصبيه كانت حور جرت :يا بنت العضاضه مش هسيبك

حور راحت لمسك الاوضه واطمنت عليها

ادهم وأسد كانوا دخلين عند مسك يطمنوا عليها

ادهم :انتي

حور :انت

ادهم بعصبيه :و الله لعضك زي ما عضتيني يا بنت العضاضه

حور بعصبيه: انت كمان بتشتم ده انت ليلتك سوده

ادهم ببرود :مين اللي ليلتوا سوده

حور ببرود يماثل بروده :انت مفيش غيرك يعني مش محتاجه زكاء يا غبي

ادهم بعصبيه شديده: انتي قولتي ايه

حور ببرود وخوف في نفس الوقت: انت كمان اسنج

ادهم وهو بيجري في اتجاه حور :والله لعضك انتي تستاهلي

حور كانت بتجري وبطلع لسنها:مش هتعرف تمسكني

ادهم وهو بيمسك حور :مسكتك

ادهم عض حور بس مش جامد

حور وهيا بتزقه وبتجري مش زي عضيتي وزعلت وندمت أنوا مسك أيدها وان هيا اللي سمحتلوا بكده لما تناقشت معاه وراحت لمسك بعد ما تابت توبه نصوحه و اخذت قرار أنها مش هتتكلم معاه تاني

عند مسك وحور

مسك :انتي كنتي تعرفي ادهم

حور :لاء اتخبط فيه وانا دخله المستشفى فضل يتخانق وانا كنت عايزه اروح علشان اطمن عليكي كنت خايفه عليكي جدا

كانت بتقول كده وهيا عيونها مدمعه

مسك :طيب اللي حصل ده ميتكررش تاني عارفه انك ندمتي ومكنش قصدك انا عرفاكي اكتر من نفسي ما تزعليش ربنا بيسامح بس توبي

حور بدموع :والله تبت مش هعمل كده تاني

(نسيت اقولكم أن مسك ديما بتدي دروس علم في المسجد هيا وحور بس مسك بتقنع البنات اكتر ليها طريقه مقنعه )

مسك بتنده لاسد

مسك :يا اخ

اسد:نعم

مسك :انا هخرج امته من هنا انا عايزه اروح علشان اهلي ما يقلقوش عليه يلا يا حور نروح

اسد :طيب هتاجي بكره هنا علشان اول جلسة كماوي وانتي مقبوله في الشركه تعالى من بكره وانا هروح معاكي المستشفى ومفيش نقاش في الموضوع ده تاني

مسك :شكرا لقبولك ليه في الشركه بس انا مش هروح اتعالج هروح معاك بصفتي ايه

اسد بهدوء : بصفتك مراتي بس تمام روحي بكره بس مع حور تمام ومفيش شغل في الشركه كمان علشان لزم ترتاحي

مسك بصدمه :انت بتقول ايه انا مش هتجوز حد بسبب إحساسه بالشفقه عليه

اسد بغضب :ده مش احساس بالشفقه ده حاجه هقولك عليها بس بعد كتب الكتاب اللي هو بعد اسبوع واعملي حسابك اني جاي عندكم النهارده علشان اطلبك من ولدك

ادهم بصدمه ولكن هو ارتاح جدا لمسك واعتبرها أنها اختوا وحس برابط الاخوه بنهم وكان حزين جدا عليها علشان مرضها :عين العقل يا خويه مبارك عليك

اسد : الله يبارك فيك

ادهم :مبارك عليكي يا اختي انا بعد كده هعتبرك اختي انا من اول ما شفتك وانا حساس انك اختي بجد

مسك: الله يبارك فيك بس انا موفقتش

اسد:هتوفقي

حور :مبارك عليكي يا اختي بل انتي احلا حاجه حصلتلي في حياتي

ادهم بضحك :انا مش عارفه هيا انسه مسك مستحملاكي ازاي يا عضاضه

حور ببرود : الله يسمحك

ادهم :ويسامح المسلمين اجمعين

مسك بنفاذ صبر:بااااس في ايه انتوا اطفال يا اخويه

ادهم لما سمع كلمة اخويه من مسك حس احساس غريب جدا هو احساس حلو جدا اول مره يحسوا لان هو معندوش اخوات

ادهم بفرح: ممكن تقوليلي يا اخويه ديما

مسك :تمام يا اخويه

اسد :يلا علشان نمشي

مسك :تمام يلا

كلهم قاموا علشان يمشوا وحور بتقوم كانت هتقع بي في حد مسكها كانت لسه بتشوف مين

*يُــتْــبَـع

لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon

تحميل PDF للرواية
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon